Превърналата се в икона италианска модна къща Valentino бе придобита от катарското кралското семейство за 700 млн. евро (857,46 млн. долара), отбелязвайки една от най-известните покупки на европейска дизайнерска марка от инвеститор от развиващ се пазар, предаде Ройтерс.
Продажбата е осъществена чрез специално създаденото за целта дружество Mayhoola for Investments S.P.C. То е придобило100% от Valentino Fashion Group SpA, изкупувайки дяловете на досегашните ѝ собственици - базирания в Лондон частен инвестиционен фонд Permira и италианския текстилен предприемач Marzotto.
Valentino не разкрива финансовите детайли на продажбата, нито името на инвеститора. Но два източника, близки до сделката, заявяват пред Ройтерс, че катарското кралско семейство придобива компанията в сделка за 700 млн. евро. Консултант на катарските инвеститори е била компанията Perella Weinberg Partners, докато Mediobanca и UniCredit са съветвали Valentino, допълва Ройтерс.
Основаната от италианския дизайнер Валентино Гаравани модна къща си спечели световна слава благодарение на яркочервените шифонени рокли, които са много търсени от принцеси и холивудски знаменитости. Така Valentino стана поредната италианска модна къща, която става собственост на чуждестранни инвеститори, което е знак за устойчивостта на сектора, въпреки дълбоката рецесия, в която е затънала Италия, посочва още Ройтерс.
През декември 2010 г. търговецът на дребно от Китай Trinity Ltd купи италианската мъжка марка Cerruti за 70 млн. долара. Миналата година дубайската компания Paris Group придоби модната къща Gianfranco Ferre.
Катарското кралско семейство, което освен това притежава и прочутия магазин Harrods в Лондон, е един от най-активните инвеститори по време на кризата. Фамилията държи акции във водещи европейски компании, сред които в германския производител на спортни автомобили Porsche и британската банка Barclays.
Лондонският частен инвестиционен фонд Permira пое контрола над Valentino Fashion Group, което включваше по онова време и германския производител на мъжки облекла Hugo Boss, през 2007 г. Платената цена за двете компании бе 5,3 млрд. евро, което я превърна в една от най-големите сделки в Европа за годината.
През декември 2009 г., притиснат от финансовата криза, Valentino бе принудена да преструктурира дълга си и Permira, заедно с партньора си Marzottos, решиха да отделят Hugo Boss в отделно юридическо лице. Пазарната капитализация на германската модна компания е 5,4 млрд. евро, пише още Ройтерс.