Само преди няколко дни изпълнителният директор на Disney Боб Айгър аоткри тържествено най-новата атракция в Disney Park в Калифорния. Тя е на стойност 1,1 млрд. долара и пресъздава игрите и героите от филма „Игри“. Онова, което много от посетителите не знаят – всички електрически и задвижващи елементи на въртележката, както и неоновите светлини, са на Siemens, пише DPA.
А още по-малко хора знаят, че Disney притежава своя консултантска компания - Disney Institute. Най-големият медиен концерн съветва Siemens по отношение на обслужването на клиентите в САЩ. Така например клиниките са важен за Siemens клиент по отношение на продажбата на медицински изделия. За да ги убедят в продукти на Siemens, германците работят в тясно сътрудничество с компанията, създател на Мики Маус. "Пациентът е и гост", казва Том Хаас, главен маркетингов директор на Siemens за САЩ, а „Disney знае най-добре как се посрещат гости".
Така например Siemens в сътрудничество с Disney разработи слухов апарат за деца с чанта с Мики Маус. Наръчникът е под формата на детската книга "Три пъти наздраве за ушите на Бъни". Това помага на малките пациенти да станат приятели с електрическото устройство. Подобни оферти има и при устройствата за диагностика на алергии и др.
Има и продукти, насочени към възрастните. Заедно с дъщерната на Disney компания Marvel и нейните супер герои, през лятото Siemens ще стартира кампанията "Unsung Heroes" (Невъзпяти герои). Капитан Америка или Хълк обясняват на американските военни защо след участието им в задгранични мисии ще бъдат изследвани с устройства на Siemens за употреба на наркотици.
Според Siemens Disney притежава невероятен потенциал за продажбата на техника. Калифорнийският концерн е известен със своите кинофилми и Мики Маус, но през 2011 г. със своите круизи, ваканционни хотели и паркове е направил една трета от общия си оборот от около 40,9 млрд. долара, като това е вторият по важност за компанията бизнес отрасъл. А Siemens помага активно, също и при изграждането на новия парк Disney в Шанхай. "Siemens е ключов наш партньор", казва Майкъл Кохен, директор по корпоративни съюзи в Disney.
Сътрудничеството започва преди повече от седем години, когато Disney в търсенето си на глобален технологичен партньор се натъква на Siemens. Германците построиха в Лос Анджелис през 2009 г. за Disney Midway Mania – високотехнологични кабинки с ликовете на героите от „Играта на играчките".
Развлекателният концерн е бил до такава степен въодушевен, че възлага на Siemens и Cars Land. "Проектът бе много сложен, а Siemens допринесе решително за успеха“, признават от Disney.
От двете компании не назовават конкретни данни за сътрудничеството. Според запознати обаче общата стойност на контракта е над 100 млн. долара. Не малко пари, но спрямо общите приходи на Siemens от 74 млрд. евро – скромна сума. По-важното обаче - Siemens се лансира като американска компания. В САЩ през 2011 г. германският концерн е имал оборот от 14,8 млрд. евро – колкото само в Германия.
преди 12 години Само и този съюз да не завърши с грандиозно фиаско като от приказка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар