Автомобилното лоби моли за помощ
Fiat и Renault също продават по-малко превозни средства. Новите регистрации на двата производителя са се свили със съответно 12 и 13%. Fiat подготвя партньорство със също боледуващия японския производител Mazda. Първоначално двете компании планират да развиват заедно и изградят спортен автомобил.
Тази стъпка се счита за предшественик на алианс в Европа. Масивният спад в продажбите там може да доведе до ускоряване на тези идеи, смятат експерти. През май Mazda продаде в Европа с 18% по-малко коли от преди година. BMW и Daimler са пласирали през миналия месец с шест и пет процента по-малко автомобили от техните по-малко луксозни модели. Така кризата застигна и тях.
Volkswagen продаде също по-малко коли, но при концерна от Волфсбург спадът от 5,5% е в рамките на поносимите граници. Въпреки че продажбите на основната марка VW паднаха с близо осем процента, при дъщерното дружество в по-високия сегмент - Audi, те се увеличават с до четири процента. Испанското дъщерно дружество на VW - Seat, което страда най-много от слабостта в родния си пазар, е продало с 14 на сто по-малко коли, отколкото преди година. Като цяло лидерът на пазара в Европа увеличава пазарния си дял с 0,7 пункта през май.
Двете корейски марки Hyundai и Kia, които от доста време насам все повече и повече улучват вкусовете на европейските клиенти, постигат увеличаване на продажбите със съответно 7% и почти 30%. Японският автомобилен производител Toyota отчита ръст от 13,2%. Преди една година - след земетресението и ядрената катастрофа във Фукушима - продажбите бяха белязани все още с дебел минус.
Изправено пред най-голямата от много години насам криза на автомобилния пазар в ЕС, лобито на концерните вече помоли политиците за помощ. Европейските автомобилни производители потърсиха подкрепа от националните правителства и Европейската комисия в Брюксел, настоявайки например за повече публични средства. Европейският комисар на индустрията Антонио Таяни обеща да увеличи програмата за подпомагане на екологични превозни средства с 50 процента до 1,5 милиарда евро.
Всичко за пазара на автомобили четете тук!
преди 12 години След долината на сълзите следва долината на мъртъвците ако продължават в тази посока. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години СВРЪХПРОИЗВОДСТВО, надвишаващо в пъти възможностите за потребление, е ГОЛЯМАТА причина за кризата. Автомобилостроенето, най-много от всички сектори "усеща" този проблем. Но навсякъде и във всички области тенденциата е една и съща. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Милите живи да ги оплачиш :D. Може ли човек всяко година да си копува нова кола. Плюс това не виждам какво толкова по - добро имат новите коли. Натъпкани са с ненужна електроника до козирката :D. Новите дизели с тъпия им инжекцион горят с някои друг процент по малко имат по - добро ускорение което пак не е пък кои знае каква болка за умиране *** за сметка на туй капризни към горивото да ги е*б в майката пък на стария дизел и олио да слагаш няма проблем :) кат се счупи някоя част плащаш кат поп :D. Я всички коли да ползваха стандартни части да видим дали щяха да са толкова скъпи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Като закъса производството айде държавата да помага. Що не намалят цените на новите автомобили при толкова автоматизация в производствата. Евро 5, евро 6 стандарт но ще има ли кой да купува? отговор Сигнализирай за неуместен коментар