IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Европейският автопазар в долината на сълзите

На Стария континент продажбите на автомобили са спаднали през май на годишна база с осем на сто до 1,15 млн. автомобила

17:45 | 15.06.12 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Заводът на Opel в Бохум, който е заплашен от затваряне. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Заводът на Opel в Бохум, който е заплашен от затваряне. Снимка: Ройтерс

Натискът върху Opel и Peugeot се разраства. Двамата съюзили се в „алианс на принудата“ партньори продължават да губят почва под краката си през май, тъй като потребителите за осми пореден месец заобикалят отдалече автосалоните. Спадът в продажбите на автомобили удари всички производители, които разчитат на големи обеми продажби на ниски единични цени. А и заради дълговата криза в Южна Европа те почти не успяват да продадат нови автомобили на клиентите си, пише DPA.

И при Renault и Fiat сдържаността на клиентите се отрази масивно на финансовите баланси. Междувременно обаче дори и производителите в премийния сегмент продават по-малко – досега те се считаха за пощадени от кризата. Сред малкото печеливши са корейски марки Hyundai и Kia, които често подбиват цената на европейските си конкуренти.

При това тенденцията на спад на регистрациите нови коли продължава със силни темпове: В 27-те членки на ЕС плюс Исландия, Норвегия и Швейцария, продажбите на автомобили са спаднали на годишна база с 8% до 1,15 млн. автомобила, както обяви в петък Асоциацията на европейските производители - ACEA. През април новите регистрации отчетоха спад от 6,5 процента.

Най-големият спад сред основните автомобилни производители през май регистрира Peugeot: френският концерн е продал с близо една пета по-малко, отколкото преди година. Opel и британската му марка Vauxhall са продали с близо 13 процента по-малко, отколкото преди година. Докато Opel / Vauxhall губят 0,4 процентни пункта от пазарния си дял, Peugeot губи 1,7 процентни пункта. Chevrolet, която също принадлежи към световия лидер General Motors, отчита ръст от 17% в новите регистрации.

Компанията-майка на Opel се съюзи с PSA Peugeot Citroen, за да оздрави европейския си бизнес. Заради спада в продажбите обаче и при двата производителя нараства натискът за намаляване на капацитетите, защото фабриките не са достатъчно натоварени. Opel например планира да закрие завода си в Бохум след 2016 г. По темата обаче все още текат преговори със синдикатите.

Последна актуализация: 22:05 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

4
rate up comment 0 rate down comment 0
bgMan
преди 12 години
След долината на сълзите следва долината на мъртъвците ако продължават в тази посока.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 5 rate down comment 0
edimi
преди 12 години
СВРЪХПРОИЗВОДСТВО, надвишаващо в пъти възможностите за потребление, е ГОЛЯМАТА причина за кризата. Автомобилостроенето, най-много от всички сектори "усеща" този проблем. Но навсякъде и във всички области тенденциата е една и съща.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 0
vankata89
преди 12 години
Милите живи да ги оплачиш :D. Може ли човек всяко година да си копува нова кола. Плюс това не виждам какво толкова по - добро имат новите коли. Натъпкани са с ненужна електроника до козирката :D. Новите дизели с тъпия им инжекцион горят с някои друг процент по малко имат по - добро ускорение което пак не е пък кои знае каква болка за умиране *** за сметка на туй капризни към горивото да ги е*б в майката пък на стария дизел и олио да слагаш няма проблем :) кат се счупи някоя част плащаш кат поп :D. Я всички коли да ползваха стандартни части да видим дали щяха да са толкова скъпи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 0
trendline
преди 12 години
Като закъса производството айде държавата да помага. Що не намалят цените на новите автомобили при толкова автоматизация в производствата. Евро 5, евро 6 стандарт но ще има ли кой да купува?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още