Натискът върху Opel и Peugeot се разраства. Двамата съюзили се в „алианс на принудата“ партньори продължават да губят почва под краката си през май, тъй като потребителите за осми пореден месец заобикалят отдалече автосалоните. Спадът в продажбите на автомобили удари всички производители, които разчитат на големи обеми продажби на ниски единични цени. А и заради дълговата криза в Южна Европа те почти не успяват да продадат нови автомобили на клиентите си, пише DPA.
И при Renault и Fiat сдържаността на клиентите се отрази масивно на финансовите баланси. Междувременно обаче дори и производителите в премийния сегмент продават по-малко – досега те се считаха за пощадени от кризата. Сред малкото печеливши са корейски марки Hyundai и Kia, които често подбиват цената на европейските си конкуренти.
При това тенденцията на спад на регистрациите нови коли продължава със силни темпове: В 27-те членки на ЕС плюс Исландия, Норвегия и Швейцария, продажбите на автомобили са спаднали на годишна база с 8% до 1,15 млн. автомобила, както обяви в петък Асоциацията на европейските производители - ACEA. През април новите регистрации отчетоха спад от 6,5 процента.
Най-големият спад сред основните автомобилни производители през май регистрира Peugeot: френският концерн е продал с близо една пета по-малко, отколкото преди година. Opel и британската му марка Vauxhall са продали с близо 13 процента по-малко, отколкото преди година. Докато Opel / Vauxhall губят 0,4 процентни пункта от пазарния си дял, Peugeot губи 1,7 процентни пункта. Chevrolet, която също принадлежи към световия лидер General Motors, отчита ръст от 17% в новите регистрации.
Компанията-майка на Opel се съюзи с PSA Peugeot Citroen, за да оздрави европейския си бизнес. Заради спада в продажбите обаче и при двата производителя нараства натискът за намаляване на капацитетите, защото фабриките не са достатъчно натоварени. Opel например планира да закрие завода си в Бохум след 2016 г. По темата обаче все още текат преговори със синдикатите.
преди 12 години След долината на сълзите следва долината на мъртъвците ако продължават в тази посока. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години СВРЪХПРОИЗВОДСТВО, надвишаващо в пъти възможностите за потребление, е ГОЛЯМАТА причина за кризата. Автомобилостроенето, най-много от всички сектори "усеща" този проблем. Но навсякъде и във всички области тенденциата е една и съща. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Милите живи да ги оплачиш :D. Може ли човек всяко година да си копува нова кола. Плюс това не виждам какво толкова по - добро имат новите коли. Натъпкани са с ненужна електроника до козирката :D. Новите дизели с тъпия им инжекцион горят с някои друг процент по малко имат по - добро ускорение което пак не е пък кои знае каква болка за умиране *** за сметка на туй капризни към горивото да ги е*б в майката пък на стария дизел и олио да слагаш няма проблем :) кат се счупи някоя част плащаш кат поп :D. Я всички коли да ползваха стандартни части да видим дали щяха да са толкова скъпи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Като закъса производството айде държавата да помага. Що не намалят цените на новите автомобили при толкова автоматизация в производствата. Евро 5, евро 6 стандарт но ще има ли кой да купува? отговор Сигнализирай за неуместен коментар