Новината за прехвърлянето на първичното публично предлагане на американския континент е поредният удар за капиталовите пазари в Азия, където обемите на сделките се свиха рязко през настоящата година с изключение на Малайзия.
Решението на Манчестър Юнайтед е особено неприятно за Сингапур, след като и Формула 1 отлага планираното си първично публично предлагане на стойност 3 млрд. долара, насрочено за юни, подчертават източниците.
Азиатски банкери са скептично настроени за перспективите пред листването на акциите на клуба в САЩ, като се има предвид волатилността на пазарите. „Това е смел ход за Манчестър Юнайтед. Желая им късмет“, заяви инвестиционен банкер от Азия.
Един от източниците посочи, че клубът винаги е планирал да се позиционира по-скоро като световен медиен бизнес, отколкото като спортен продукт, което предполага, че в листването в САЩ има повече смисъл.
Американските инвеститори са запознати и с двустепенната структура на акциите, която бе обсъждана сериозно при подготовката за първичното публично предлагане в Сингапур, тъй като тя се използва от американски компании като Google и Facebook.
Разбираемо е, че семейство Глейзър иска да продаде акции от клас „Б“ с ограничени или никакви права за гласуване, за да задържи нивото на контрол от 95-100% върху клуба. Тази структура бе сред причините те да изберат Сингапур вместо Хонконг за листване, тъй като там акциите от клас „А“ щяха да бъдат котирани, без да има търговия с тях.
Разбираемо е също емитентът да е разочарован от продължителните отлагания на одобрението за първичното публично предлагане в Сингапур, още повече след като излязоха наяве признаци, че няма проблеми с двустепенната структура на емитираните акции.
Недостатъкът на листването в САЩ е, че първоначалната цел за продажба на акции на привържениците на тима не изглежда особено вероятна.
Един от източниците подчерта, че първоначалната цел на първичното публично предлагане в Сингапур е била да създаде „мащабна регионална платформа за дребните инвеститори“. Сингапур изглеждаше перфектното място за листване, тъй като осигурява бърз начин акциите да достигнат до дребни инвеститори в една от най-големите бази с привърженици на тима – Индонезия.
Докато първичното публично предлагане в Сингапур все още се обмисляше, важността на Азия за клуба при големите търговски продажби в региона, осигуряващи голям дял в ръста, бе силно подчертавана при маркетинга.