IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Мики Маус ще рекламира само здравословна храна

Първата дама на САЩ Мишел Обама похвали хода на Disney като "важен принос за здравето на нашите деца"

15:01 | 06.06.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Мики Маус и Доналд Дък ще рекламират вече само здравословна храна.<em> Снимка: Ройтерс</em></p>

Мики Маус и Доналд Дък ще рекламират вече само здравословна храна. Снимка: Ройтерс

Предвид увеличаването на затлъстяването при децата и юношите в САЩ Disney Corporation иска да спре рекламите на нездравословна храна в своите телевизионни станции и уебсайтове.

Считано от 2015 г. на каналите на концерна ще се рекламират само хранителни стоки и напитки, които отговарят на дадени стандарти, обясни Disney във вторник. Консумацията на плодове и зеленчуци трябва да бъде насърчавана за сметка на висококалорични храни като бонбони или картофен чипс, за които ще бъде наложена забрана за рекламиране, се казва в съобщение на компанията.

Хранителните насоки са били определени чрез национално приетите стандарти и целят освен ползването на по-здравословна храна намаляване на наситени мазнини, сол и захар. Така например зърнени закуски или мюсли трява да съдържат по-малко от десет грама захар на порция.

Новите правила ще се прилагат за Disney Channel, Disney XD, Disney Junior, радио Disney и сайтовете за деца на концерна. Засегнати са и излъчванията на анимации, които се показват в съботните утрини на принадлежащия към Disney канал ABC.

Disney планира и създаването на т. нар. Mickey Check – етикетиране на храни, което ще помогне на семействата да открият в магазините и увеселителните паркове на концерна здравословната храна. Този етикет трябва да е на мястото си до края на 2012 г. и също така да показва здравословни рецепти в сайтовете disney.com и family.com.

Новите правила трябва да влязат окончателно в сила от 2015 г. Досега производителите на шоколади, чипс и полуфабрикати бяха важни рекламодатели на телевизионните и радиоканалите на концерна и неговите сайтове. Сега тези производители няма да имат и правото да разполагат на опаковките си ликовете на Мики Маус и Доналд Дък.

Съпругата на американския президент Мишел Обама похвали хода на Disney като "важен принос за здравето на нашите деца“. Първата дама, която е ангажирана с борбата срещу затлъстяването, се надява и други компании да последват примера. В момента 17% от децата в САЩ се считат за затлъстели. Броят им се е утроил през последните 30 години.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:16 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още