Френската индустрия за луксозни стоки стартира мащабна рекламна кампания срещу „бича на фалшификатите“, който струва на френските компании около 6 млрд. евро годишно, съобщи FT.
В рамките на кампанията ще бъдат разпространени над 10 хил. плаката по летищата в страната и още шест европейски страни. Целта е да се стигне до туристите, които са най-изкушени да купуват ментета по време на ваканциите си.
Постерите залагат на хумора, за да привлекат вниманието на пътуващите. На плакатите могат да се видят слогани като "Купи фалшив Cartier, получи истинско криминално досие" и „Истинските дами не предпочитат фалшив“.
Елизабет Понзой дьо Порт, председател на Comité Colbert, френската асоциация на производителите на луксозни стоки, която обединява най-засегнатите от ментетата марки като Chanel, Hermes, Louis Vuitton и други, съобщи, че се наблюдава „експоненциален ръст“ на фалшификатите заедно с увеличаването на мащабите на луксозната индустрия.
Броят на фалшивите продукти, продавани онлайн и иззети от френските митнически власти, се е увеличил 20 пъти през последните пет години до 1,5 млн. пакети годишно.
Франция налага най-тежките санкции за нарушения на авторското право и дизайн - до три години затвор и глоба в размер на 300 хил. евро. Още по-големи са санкциите за внос и производство на фалшификати за търговски цели.
Повечето от ментетата на луксозните брандове са произведени в Китай, посочва дьо Порт. Една голяма част от тях са купени от европейските потребители.
Тя допълва, че потреблението на фалшификати на луксозни стоки води до загубата на между 30 и 40 хил. работни места във Франция годишно и над 60 млрд. евро загуби от приходите от ДДС за групата на 20-те водещи световни икономики.