Джъстин Бийбър има навика да се появява на кориците на жълтите списания. Този месец идолът на тийнейджърките обаче е на тази на едно от списанията с най-голяма тежест във
финансовия свят - американското Forbes.
Бийбър е едва на 18 години и има тригодишна музикална кариера зад гърба си. Той спечели десетки милиони долари от продажбата на дискове, от турнета и дори от свои парфюми. Но не заради този успех в музиката и шоубизнеса Бийбър е на корицата на Forbes.
Списанието насочи вниманието си върху певеца заради новата му авантюра на инвеститор.
Бийбър реши да вложи част от печалбите си в компании, и то не от най-малките. Сред тях са например шведският сайт за слушане на музика онлайн Spotify. Бийбър инвестира пари и в онлайн платформа за съобщения, в приложение за мобилни телефони, препоръчващо ресторанти, филми или книги, както и в компания, пускаща на пазара онлайн игри.
Сега Бийбър може да инвестира средства и във Viddy - приложение за споделяне на видеоклипове, на което вече предсказват съдба, подобна тази на Instagram, придобит миналия месец от Facebook за един милиард долара.
Джъстин Бийбър не е единственият от шоубизнеса, хвърлил око на Силициевата долина.
Рокерът Боно, фронтмен на групата U2, се превърна във водеща новина този уикенд след излизането на Facebook на борсата. В края на 2009 година Боно купи 2,3 процента от капитала на социалната мрежа чрез инвестиционния си фонд Elevation Рartners. Този дял му струваше 90 милиона долара, но след излизането на Facebook на борсата цената му скочи на 1,5 милиарда долара.
Актьорът Ащън Къчър също може да бъде посочен за пример в тази насока. Той си изгради репутация в социалните мрежи, като стана първият потребител на Twitter, сдобил се с над 1 милион последователи.
Днес той се превръща в стълб на привличането на капитали, по-специално в Европа, където е инвеститор в платформата за споделяне на музика Soundcloud и в онлайн пазара на туристически дейности и услуги Gidsy.