Наемите на търговските площи на "Пето авеню" в Манхатън са скочили с 22% през миналата година благодарение на рекордния брой туристи, харчещи парите си във водещите американски и международни вериги на най-желаната улица за пазаруване в САЩ, пише Ройтерс.
Тази пролет исканата цена за наем на магазин на нивото на улицата с номера между 50 и 59 е достигнала близо 30 000 долара/ кв. м годишно, сочи доклад на асоциацията Real Estate Board of New York.
Именно в тази отсечка се намират обектите на световноизвестни вериги като Saks Inc и Tiffany & Co., както и Bergdorf Goodman и Apple Inc. Тук присъстват и чуждестранни марки като Uniqlo на Fast Retailing Co Ltd. и Zara на Inditex.
"Причината за добрите резултати на "Пето авеню" е основно туризмът. Всички международни марки искат да присъстват там", посочва Брадли Менделсън, изпълнителен вицепрезидент в компанията за недвижими имоти Cushman & Wakefield.
По официална статистика на властите в Ню Йорк през миналата година градът е бил посетен от 50,6 млн. туристи, или с 43,8% повече спрямо 2001 г.
Магазините на "Пето авеню" не само привличат туристи, които харчат парите си там. Те са и гигантски реклами, напомнящи на посетителите да пазаруват във веригата и след като се приберат по родните си страни.
Въпреки впечатляващия скок на наемите, които искат собствениците, цената, която наемателите плащат реално, често е по-ниска, след като се отчислят различни отстъпки, посочва Ройтерс.