Испанският текстилен концерн Inditex е спечелил от силната си експанзия в Азия и други развиващи се пазари.
През приключващата на 31-и януари финансова година компанията, която е собственик на модния бранд Zara, отчете ръст на нетната печалба в размер на 12% до 1,93 млрд. евро, съобщи в сряда концернът.
Приходите са скочили с 10 на сто до 13,8 млрд. евро, като новооткритите филиали са допринесли в най-голяма степен за ръста. Приходите от обектите, които са съществували и предната година, са нараснали само с 4%.
Собственикът на модната марка Zara е отварял през миналата година поне по един магазин на ден.
Постигнатите резултати са малко по-добри от прогнозите от анализаторите.
Акционерите също ще спечелят от положителния тренд и ще получат с 20 цента по-висок дивидент – 1,80 евро на акция.
Очаква се тенденцията към ръст да продължи и през текущата година. Поне такива за данните от началото на годината – за първите шест месеца на новата финансова година Inditex отчете ръст от 11% на приходите си спрямо предходната година в местни валути.
Концернът от северноиспанския град Артеихо, който държи и марките Massimo Dutti, Bershka и Pull & Bear, е представен в 82 страни на петте континента. През миналата година Inditex откри 483 нови обекта и в момента има 5 500 филиала. През 2011 г. концернът откри първите си магазини в пет нови страни – Австралия, Тайван, Азербайджан, Южна Африка и Перу.
"След дебюта си на австралийския пазар, Inditex допълнително заздрави ролята си на глобален моден ритейлър с магазини на пет континента", се казва още в прессъобщението на компанията.
През текущата година компанията планира да открие между 480 и 520 аутлета и да вложи в тях около 950 млн. евро.