IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Бижутерът Tiffany срещу часовникаря Swatch

Преди пет години американската Tiffany и швейцарската Swatch се съюзиха, а сега се заливат със съдебни искове

13:28 | 12.03.12 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Breguet, Longines, Omega и Glashuette - луксозните марки на Swatch. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Breguet, Longines, Omega и Glashuette - луксозните марки на Swatch. Снимка: Ройтерс

„Каквото повикало, такова се обадило“. Очевидно с това мото действа американският производител на бижута Tiffany. Компанията с големи традиции подава съдебен иск срещу швейцарския производител на часовници Swatch за 542 млн. франка.

По този начин американците реагират на съдебен иск на швейцарския производител на часовници, с който той настоява за 3,8 млрд. франка компенсация от бившия си партньор, предаде Ройтерс. 

Това всъщност е една тъжна история на големи очаквания и тежки разочарования. В края на 2007 г. двете компании обявиха партньорството си с фанфари. Перспективите по онова време бяха блестящи.

Tiffany трябваше да продава часовници от империята Swatch по света, включително луксозни марки като Breguet, Glashütte, Omega. Но в средата на миналата година алиансът приключи внезапно. През септември Swatch прекрати партньорството и заведе дело срещу Tiffany. 

През февруари 2008 г. Ник Хайек, президент на Swatch, обясни партньорството с думите, че така компанията му си намира „приятел“ със специализация „часовници-бижута“, с когото може уверено да се изправи пред конкурент като марката Cartier. Cartier е собственост на друг швейцарски концерн - Richemont.

Президентът на Tiffany Майкъл Ковалски от своя страна нарече контракта „най-важното стратегическо партньорство в 170-годишната история на компанията“. В следствие на договорката се създаде Tiffany Watch Co. Ltd. Тази компания отговаряше за разработването, производството и продажбите на часовниковата марка Tiffany & Co. чрез магазините на Tiffany и Swatch, както и чрез независими дилъри.

Компанията принадлежи по документи на базираната в Бил Swatch, а Tiffany участваше в печалбата и ръководеше специално създадения маркетингов комитет. Swatch от своя страна бе отговорна за дизайна.

За какво конкретно всъщност става дума във войната на луксозните компании все още не е напълно ясно. Swatch обвини американците, че са блокирали алианса и са нарушили договорите. Така например са били осуетени съвместни маркетингови кампании. Известната с подаръчните си обвивки в турско синьо нюйорска компания Tiffany отрича обвиненията.

В последно време бизнесът на американската бижутерийна верига не е толкова ослепителен, както преди. В началото на годината компанията отново понижи преждевременно завишената прогноза за печалбата за 2011 г. За разлика от нея Swatch обяви рекордни продажби за изминалата година от над 7 млрд. франка.

Швейцарците посрещат иска на американските си бивши партньори доста спокойно: „Това искане не е обосновано от фактически и правни аргументи“, съобщава лаконично в понеделник компанията.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:01 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още