IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Антиреклама на конкурент повиши продажбите на Ford F-Series

След Super Bowl, където пикапът бе оплют, интересът към него се покачи с 37%

11:43 | 24.02.12 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Кадър от скандалната реклама. Илюстрация: Automedia.bg</p>

Кадър от скандалната реклама. Илюстрация: Automedia.bg

Рекламата на пикапа Chevrolet Silverado, показана по време на Super Bowl, повиши продажбите на основния конкурент Ford F-Series. В клипа само шофьорите на пикапа на GM Chevrolet Silverado оцеляват след потопа, залял земята. Подобен късмет обаче нямат шофьорите на пикапи с марката Ford.

"Къде е Дейв?", пита в клипа шофьор на Chevrolet, след като си е проправил път през опустошения град. "Дейв не караше най-здравия и надежден пикап. Дейв караше Ford", отговаря друг оцелял шофьор на пикап от гамата на GM.

Рекламата се появи в Youtube няколко дни преди Super Bowl. От Ford решиха, че тя дискредитира техния F-Series и юристите на концерна изпратиха протестно писмо до Chevrolet и до канала NBC, който излъчваше директно двубоя. Въпреки това рекламата бе пусната по време на Super Bowl на 5 февруари.

Вместо това да доведе до намаляване на печалбите, се случи точно обратното. Сайтът "CarWoo!" изчисли, че от 5 до 12 февруари интересът към Ford F-Series се е увеличил с 37%. При това са този период не е била излъчена нито една реклама на този автопроизводител по телевизията. 

Все пак и Chevrolet постигна целта си, като за същия период успя да увеличи интереса към продуктите си с 61%. Според "CarWoo!" най-сериозно е нарастването за Chevrolet Sonic - 292%, Camaro - 163% и Silverado - 76%. В същото време е излъчвана и реклама на Volt, който обаче не отчита увеличение.

Като цяло рекламите от Super Bowl са оказали влияние върху пазара на автомобили. След 5 февруари се увеличава интересът към Chrysler, Toyota, Kia, Hyundai и Cadillac. В същото време производители, като Acura, Audi, Fiat, Honda, Lexus и Volkswagen, обаче не могат да се похвалят със същото. Интересът към техните автомобили остава същия като преди Super Bowl.

През тази година стойността на стандартен 30-секунден клип, който се излъчва по време на предаването по телевизията на Super Bowl, възлиза на 3,5 млн. долара, което е с 500 000 долара повече от цената преди година.

Линк към скандалната реклама - в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:53 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още