Най-големият по приходи производител на алкохолни напитки в Европа – британската компания Diageo, обяви свиване на маркетинговите си разходи в Южна Европа и подготовка за режим на икономи, ако дълговата криза се изостри. Това заявява маркетинговият директор на компанията Анди Фенъл в интервю за Dow Jones Newswires.
От думите на Фенъл става ясно, че компанията продължава да инвестира пари за увеличение на пазарния си дял в Западна Европа. Като основен фокус за Diageo обаче се очертават развиващите се пазари, обяснява той.
По-рано този месец производителят на уиски Johnie Walker и на водка Smirnoff обяви спад на продажбите в Гърция, Испания и Ирландия, както и че разходите за маркетинг са нараснали с едва 4% през първото полугодие на фискалната година.
В същото време в Латинска Америка има увеличение от 25 на сто, а в Африка и азиатско-тихоокеанския регион – с по 10 на сто.
„Ние, както и всяка друга голяма компания, планираме няколко различни сценария. Ясно е, че ако нещо радикално се случи в Европа, ние ще трябва да имаме адекватен отговор“, заявява Фенъл.
На фона на проблемите в Южна Европа за Diageo има добри възможности в Западна Европа, обяснява той. Поради тази причина се инвестира „агресивно“ в региона с цел повишаване продажбите на ром и уиски в страни като Франция и Германия.
Още по-агресивни са действията на Diageo в развиващите се страни, като Бразилия, Русия, Индия и Китай.
„Насочваме както финансов, така и човешки капитал към развивашите се пазари – това означава повече търговци, още и още опитни маркетолози“, споделя Фенъл. „Трябва да сме сигурни, че сме напълно обезпечени с ресурс на развиващите се пазари – там брутният вътрешен продукт расте бързо и ние трябва да го следваме“, завършва той.