IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Швейцарските производители на скъпи часовници печелят от китайския глад за лукс

Концерните се опитват да напаснат колекциите си към китайския вкус

10:38 | 21.01.12 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Най-често срещаният майчин език на луксозното изложение е мандарин. Снимка: Ройтерс</p>

Най-често срещаният майчин език на луксозното изложение е мандарин. Снимка: Ройтерс

Бумът не познава граници. В Китай дълго време луксът се считаше официално за декадентство, за белег на капиталистическата буржоазия. От няколко години китайците задоволяват нуждата си от наваксване. Автомобили, часовници, пури – всичко трябва да е скъпо, да мирише на пари и да е от най-високо качество.

Новото потребителско потребление обаче не се е разпространило навсякъде в Китай, макар все повече китайци да се местят в градовете. През тази година за първи път страната ще има повече жители в урбанизираните центрове, отколкото в провинцията. А това са потенциални нови клиенти и за Фърт: „И през тази година продажбите ще се увеличават“.

Бумът в Китай досега могократно е спасявал бизнеса на европейските производители на луксозни стоки. Швейцарската компания Audemar Piguet очаква нов рекорд на продажбите за 2012 г., след като и изминалата година беше рекордна. Пред нейните часовници цените са заковани на между 20 000 и 30 000 евро.

Принадлежащият към концерна Richemont Group часовникар Baume & Mercier влезе отново в печелившата зона след години на загуби именно заради глада на китайците за лукс.

Екипирани с нова модерна линия, моделите часовници с цени между 2000 - 4000 франка бяха по-скоро "входното ниво към лукса", но се превърнаха в голям хит на увеличаващата се средна класа в Китай и ще дадат нов тласък на очаквания оборот от 250 млн. евро.

Но индустрията на луксозните стоки  се развива само около китайците с най-високи доходи. При това отскоро тя се опитва да напасне продуктите си към китайския вкус. „Годината на дракона", която е като символ на Китай, се използва доста умело от Parmigiani. Около 100 часовникари работиха над 6000 часа върху часовник-дракон, голям, механичен настолен часовников екземпляр. В момента той е изложен на щанда на Parmigiani на изложението  "Salon International De La Haute Horlogerie".

Най-вероятният купувач на чудото, оценено на 3,5 млн. франка, е, разбира се, китаец. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:05 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още