Бумът не познава граници. В Китай дълго време луксът се считаше официално за декадентство, за белег на капиталистическата буржоазия. От няколко години китайците задоволяват нуждата си от наваксване. Автомобили, часовници, пури – всичко трябва да е скъпо, да мирише на пари и да е от най-високо качество.
Новото потребителско потребление обаче не се е разпространило навсякъде в Китай, макар все повече китайци да се местят в градовете. През тази година за първи път страната ще има повече жители в урбанизираните центрове, отколкото в провинцията. А това са потенциални нови клиенти и за Фърт: „И през тази година продажбите ще се увеличават“.
Бумът в Китай досега могократно е спасявал бизнеса на европейските производители на луксозни стоки. Швейцарската компания Audemar Piguet очаква нов рекорд на продажбите за 2012 г., след като и изминалата година беше рекордна. Пред нейните часовници цените са заковани на между 20 000 и 30 000 евро.
Принадлежащият към концерна Richemont Group часовникар Baume & Mercier влезе отново в печелившата зона след години на загуби именно заради глада на китайците за лукс.
Екипирани с нова модерна линия, моделите часовници с цени между 2000 - 4000 франка бяха по-скоро "входното ниво към лукса", но се превърнаха в голям хит на увеличаващата се средна класа в Китай и ще дадат нов тласък на очаквания оборот от 250 млн. евро.
Но индустрията на луксозните стоки се развива само около китайците с най-високи доходи. При това отскоро тя се опитва да напасне продуктите си към китайския вкус. „Годината на дракона", която е като символ на Китай, се използва доста умело от Parmigiani. Около 100 часовникари работиха над 6000 часа върху часовник-дракон, голям, механичен настолен часовников екземпляр. В момента той е изложен на щанда на Parmigiani на изложението "Salon International De La Haute Horlogerie".
Най-вероятният купувач на чудото, оценено на 3,5 млн. франка, е, разбира се, китаец.