IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Снимка на Едисън бе продадена на търг за 31 000 долара

За високата цена са допринесли подписът на изобретателя, текстът и отличното състояние на снимката

17:40 | 09.12.11 г. 1
Автор - снимка
Създател
<div style="clear:right;margin-left:1.4em;">
	<div>
		<div id="aeaoofnhgocdbnbeljkmbjdmhbcokfdb-mousedown">
			Едисън с един от първите варианти на фонографа. Снимка: Wikimedia, <a href="http://creativecommons.org/" target="_blank">Лиценз: Creative Commons</a></div>
		<div>
			&nbsp;</div>
	</div>
</div>
Едисън с един от първите варианти на фонографа. Снимка: Wikimedia, Лиценз: Creative Commons
 

Снимка на Томас Едисън от 1911 г., на която държи алкална акумулаторна батерия и написаната от него декларация за важността на изобретението за транспорта, бе продадена на търг за над 31 000 долара, съобщи Асошиейтед прес.

Сумата е рекордна за снимка на изобретателя с автограф.

Точната цена, за която е продадена, е 31 554 щатски долара при предварителна оценка от 5000 долара.

"Вярвам, че времето ще докаже, че алкалната акумулаторна батерия ще доведе до важни промени в сегашните ни транспортни системи" - пише Едисън под снимката си.

За високата цена са допринесли подписът на изобретателя, текстът и отличното състояние на снимката.

Снимката е принадлежала на Уолтър Холанд, който е работил с Едисън по батерията. Той е назначен за главен електроинженер на компанията за акумулаторни батерии на Едисън в Уест Ориндж, Ню Джърси, през януари 1911 г. Снимката е с дата 4 май същата година.

Едисън започва да работи върху алкалната батерия през 90-те години на 19-и век, малко след пускането на първите автомобили.

Първоначално е искал да създаде по-добра батерия, която да може да захранва електрически автомобил и да е по-лека и ефикасна от съществуващите тогава оловни акумулаторни батерии. След около 50 000 експеримента създава желязно-никелов акумулатор през 1910 г. Дотогава обаче технологията за бензинови автомобили много се развива и електромобилите вече не са толкова популярни. 

Батерията му все пак се използва за осветяване на влакове, за морски шамандури, миньорски лампи и други устройства. Тя е предшественик на съвременната алкална батерия. 

(БТА)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:51 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
bigi
преди 12 години
Човека просто е ВЕЛИК! Два пъти по толкова трябва да струва снимката!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още