Освен че е най-добре печелещият супермодел в света за 7-ма поредна година, Жизел Бюндхен е и голяма инвестиция. Това поне е мнението на икономиста Фред Фулд, който през 2007 г. създаде борсов индекс, проследяващ дружествата, представяни от Бюндхен спрямо индекса Dow Jones, пише Forbes.
Фулд изчисли тогава, че борсовият индекс „Жизел Бюндхен“ е скочил с 15% между май и юли 2007 г., значително надвишавайки Dow, който е нараснал едва с 8%. С клиенти като суперсилите LVMH, News Corp. и Procter & Gamble, борсовия индекс на Бюндхен нарасна с 29% до края на 2007 г., докато Dow се повиши с едва 7%.
Оказва се, че бразилката от германски произход продължава да продава твърде добре не само лицето и фигурата си, но и марките, които рекламира.
Ако се проследи движението на акциите на всички компании, които Бюндхен е рекламирала след 2007 г., ще се установи, че те са поскъпнали с общо 41% до този момент. В същото време американският борсов индекс Dow Jones е отчел спад с 4%, изчислява влиятелният блог Stockerblog.
В доклада си Фулд дава за пример и договора на Бюндхен с германския автомобилен производител Volkswagen, за да подчертае разбирането на супермодела за бизнес.
„Тя можеше да стане говорител на General Motors или на Ford, които получиха спасителни инжекции от държавата, за да не обявят фалит. Но Volkswagen е в много по-добра форма и дори има намерение да купи Porsche.”
Apple също попадна в странния индекс, защото Жизел Бюндхен се появява в рекламата Get a Mac, за да промотира новата линия на Macintosh преди няколко години.
Според Forbes състоянието на Бюндхен надхвърля 250 млн. долара. Само през 2010 г. тя е спечелила 45 млн. долара и скоро може да стане първият супермодел милиардер заради собствените си марки бельо и козметика.