Стойността на рекламен клип по време на церемонията по връчване на филмовите награди „Оскар“, която ще се проведе на 26-и февруари 2012 г., е 1,6 млн. – 1,7 млн. долара, предава руската информационна агенция ИТАР-ТАСС.
В сравнение с миналата година цената на рекламата е паднала минимално с около 100 хил. долара, но е значително по-висока от цената през 2009 г., когато рекламодателите са се възползвали от наистина изгодни предложения – 1,3 млн. долара за половин минута. Тарифите се определят от телевизионния канал ABC, който предава годишната церемония по силата на споразумението с Американската академия за киноизкуство, присъждаща златните статуетки.
През новия сезон на Оскарите тарифите са понижени заради критиките, отправени срещу организаторите на последното годишно шоу, което бе водено не особено убедително от актьорите Джеймс Франко и Ан Хатауей, коментира влиятелното списание Hollywood Reporter.
Както припомня изданието, рейтингът на ежегодното шоу, което тази година присъди наградите си на 27-и февруари, през тази година е бил с 9% по-нисък от миналогодишния. В САЩ броят на телевизионните зрители, наблюдавали излъчването на церемонията по награждаването, е бил 41,7 млн. души през 2010 г. и 37,9 млн. през тази година.
През миналата година основните купувачи на рекламно време по време на церемонията бяха McDonald's, Coca-Cola, Amazon, AT&T, Sprint, Nokia, Honda, Procter & Gamble"и Unilever, припомня ИТАР-ТАСС.