Търговците на луксозни стоки са убедени, че поуките от предишната икономическа криза ще им помогнат да преминат и през следващия кризисен период, който, според очакванията им, ще засегне по-слабо клиентите, предаде Ройтерс.
Силният растеж в страните с развиваща се пазарна икономика, по-широките и евтини линии за аксесоари и ясното предупреждение за следващата рецесия дават увереност на ръководителите на водещите световни марки, че ще успят да преминат и през следващата икономическа буря.
"Луксозните марки научиха много от предишната криза", отбелязва Жан-Кристоф Бабен, главен изпълнителен директор на производителя на часовници Tag Heuer.
През 2009 г. продажбите на луксозни стоки намаляха след икономическия срив. Сега обаче се очаква продажбите в сектора да достигнат рекордните 185 млрд. евро за 2011 година, прогнозира консултантската компания Bain & Co. на фона на възстановяването на компании като LVMH - Louis Vuitton Moet Hennessy, Burberry, Hugo Boss AG.
Редица марки сега събират плодовете от решението си да влязат на развиващи се пазари като Китай още преди там да има достатъчно силно търсене, посочва Ира Калиш, глобален директор по проучванията в Deliotte.
"Сега на тези пазари имa голямо увеличаване на броя на хората със значителна покупателна сила, които са жадни за маркови стоки и имат голямо желание да купуват продукти на луксозни марки, така че в Китай предстоят добри времена", пояснява Калиш.
В Европа пък, където потребителите са притиснати от дълговата криза, пазарните сътресения и болезнени мерки за икономии, секторът е наясно, че трябва да се нагоди към тежките икономически условия.
Водещи марки вече предлагат и по-евтини продукти, отговарящи на всякакви джобове и нужди.
(БТА)