Творби на Серж Генсбур - френската музикална икона, чиито джазови и бохемски песни илюстрират сексуално освободената Франция от 60-те и 70-те години на миналия век, оживяват отново на необичайно място - в реклама на парфюми, предаде Ройтерс.
Две водещи марки - Christian Dior и Guerlain, са избрали дрезгавия глас на Генсбур за рекламите на парфюмите си Miss Dior и Shalimar, излъчвани по френската телевизия.
Творецът, който наполовина рецитира и наполовина пее своите песни, макар и наричал себе си "грозник", е имал връзки с не една красавица, сред които е и Брижит Бардо. Сексуалният му заряд се предава и в музиката му, на което разчитат рекламодателите.
В рекламата на Shalimar голата манекенка Наталия Водянова се извива върху разхвърляно легло под звуците на пиано от песента The Initials BB на Серж Генсбур. Най-предизвикателното и някога цензурирано парче на французина - Je t'aime...Moi non plus в дует с тогавашната му любовница Джейн Бъркин - е използвана за фон на рекламата на Miss Dior с носителката на "Оскар" Натали Портман и режисирана от София Копола. В рекламния клип актрисата се излежава в луксозен слънчев апартамент в Париж, вдъхвайки аромата на розови рози или хвърляйки поглед към облечения си в смокинг любовник.
Статутът на Серж Генсбур като една от иконите на френския шансон заедно с Едит Пиаф и Жак Брел го прави примамлива цел на рекламодателите, обяснява Дейвид Лузли, почетен професор по съвременна френска култура в университета на Лийдс.
"Веднъж отишли си, тези хора незабавно биват възприети заради носталгичния елемент, който придава на продукта не само имиджа на съвременна сексуалност, но и чара на миналото", казва Лузли.
Популярността на починалия през 1991 г. Серж Генсбур не е намаляла и до ден днешен. Гробът му в Монпарнас все още привлича почитатели, които оставят цветя, цигари и билетчета за метрото за своя идол.