Разходите на богатите американци за луксозни стоки ще нараснат с 26,6 млрд. долара през 2011 година, като броят на заможните семейства, планиращи да похарчат повече пари, почти се е удвоил през последните три години. Това става ясно от публикувано днес изследване, цитирано от Ройтерс.
На фона на постепенното излизане на САЩ от най-тежката икономическа криза от десетилетия American Express Publishing и Harrison Group, които са направили изследването, прогнозират, че тази година разходите за луксозни стоки ще се увеличат с 8% на годишна база до 359 млрд. долара.
„Успокоение е, че най-накрая можем да наблюдаваме значително завръщане на богатите потребители на пазара на луксозни стоки“, коментира в съобщение Джим Тейлър, вицепрезидент на Harrison Group. Той обаче допълва, че заможният потребител остава подвластен на нуждите, съобразителен и проучващ.
В изследването са участвали 1458 семейства с доход от над 100 000 долара, представляващи най-богатите 10% в САЩ, които покриват около 50% от всички потребителски разходи.
Резултатите сочат, че 15% от тези домакинства планират да похарчат повече пари през 2011 г., което е увеличение с една четвърт спрямо 2010 г. и почти двойно в сравнение с 2008 г., докато делът на онези, които съкращават разходите си, е намалял някъде наполовина спрямо миналата година до 9% и с две трети спрямо 2008 г.
Макар 70% от американците все още да са на мнение, че страната е в рецесия, те са по-малко разтревожени - опасенията от загуба на работата са се понижили с 50% спрямо 2010 г., а безпокойството от евентуален фалит на съответната компания работодател е намаляло от 28% на 11%, посочва Джим Тейлър.
Онлайн проучването е направено между 31 януари и 14 февруари с възможна статистическа грешка плюс-минус 3 процентни пункта, отбелязва Ройтерс.
БТА