Тазгодишната церемония по връчване на филмовите награди Оскар, която ще се проведе на 27 февруари, може да се окаже най-зрелищната и мащабна в историята на Академията на филмовото изкуство, що се отнася до броя на зрителите, които се очаква да наблюдават награждаването, както и парите, които ще бъдат вложени в реклама.
Миналата седмица телевизионният канал ABC продаде рекламно време на организаторите на 83-то издание на наградите на цена от 1,7 млн. долара за 30 секунди (миналата година същият период струваше 1,4 млн. долара), съобщава CNBC.
Това, разбира се, все още е далеч от 3-те милиона долара, които организаторите на Суперкупата по американски футбол трябва да плащат за рекламно време, но е второто най-скъпо по разходи за реклама събитие на годината.
Тази година зрителите могат да очакват рекламодателите на събитието да бъдат „обичайните заподозрени“ - Procter & Gamble, Unilever, както и някои „нови играчи“ като Amazon например. За втора поредна година на шоуто ще бъдат пуснати и рекламни клипове на филми.
Ще бъде показана реклама и на Hyundai с участието на номинирания за Оскар Джеф Бриджис, въпреки че има забрана да бъдат излъчвани такива клипове, които са свързани по някакъв начин, показват или могат да повлияят на актьори, които участват в шоуто на наградите Оскар. Рекламата на Hyundai обаче няма да се върти по времето, когато на сцената ще текат номинациите и награждаването за „Най-добър актьор“.
Тази година, освен извънредно високи такси за рекламно време, се очакват и изключително високи рейтинги, благодарение на стремежа на организаторите да насочат шоуто към по-млада и по-широка аудитория. Миналогодишната церемония бе гледана от 41,6 млн. зрители, средно на 50-годишна възраст. Тази година техният брой се очаква да е доста по-голям и да има много повече млади почитатели на киното.
Миналата година високият рейтинг на награждаването спечели и от факта, че номинираните заглавия за най-добър филм бяха 10 - двойно повече от обичайното. Така ще е и тази година, когато освен на повече заглавия, Академията ще заложи и на по-млади водещи - актьорите Ан Хатауей и Джеймс Франко, които ще заместят миналогодишните Стив Мартин и Алек Болдуин. Освен всичко останало каналът ABC за първи път ще излъчва събитието на живо. Онези, които искат да снимат звездите на червения килим, ще могат да направят това безплатно, а снимките пред сцената ще струват по 4,99 долара за кадър.