IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Диаманти и часовници най-търсени в Хонконг за лунната Нова година

Луксозните стоки в бившата колония на Великобритания са освободени от данъци и шансът за менте е доста нисък

16:50 | 11.02.11 г.
Диаманти и часовници най-търсени в Хонконг за лунната Нова година

Китайските туристи, които посещават Хонконг покрай Нова година, са се спирали основно в магазините с диаманти, козметика и часовници по време на пазаруването си. Това е довело до скок в продажбите на тези стоки, пише Bloomberg.

Приходите на Chow Sang Sang Holdings International Ltd. са скочили със 17% по време на първата седмица от началото на Новата година, казва Денис Лао, директор продажби на инвестиционния холдинг, който се занимава с производство и продажба на бижута, благородни метали и ценни книжа.

Китай ще се превърне в най-големия пазар на луксозни стоки в следващото десетилетие, нараствайки с 21% всяка година, според данни и прогнози на Аарон Фишър, анализатор в хонконгската компания за пазарни проучвания CLSA Ltd. Този ръст е добре дошъл за Хонконг, любима дестинация за шопинг маниаците от Китай. В азиатския бизнес център луксозните стоки не се облагат с данъци и са с 30% по-евтини, а рискът от некачествени и нелегални стоки е доста по-нисък, обяснява Фишър.

„Разходите на глава от населението в Хонконг за ръчни часовници надхвърлят всякакви досегашни рамки”, добавя още той. И тъй като китайците са сред най-масовите потребители на луксозни стоки от няколко години насам, „ръстът изглежда ще продължава”.

Посетителите в бившата британска колония от Китай по време на националните за страната празници от 2 до 8 февруари са достигнали 663 хил. души, а миналата година са били „едва” 570 хил. души, показват данни на отдела за емиграция на Хонконг.

Това определено се отразява доста добре на търговци като Чоу Сан Сан, който е продал диамант на стойност 38 500 долара в началото на годината.

Китайските потребители обичат часовниците и бижутата заради вътрешноприсъщата им стойност, както и големите коли, с помощта на които демонстрират богатството и успеха си, се казва в доклад, който Аарон Фишър е подготвил за компанията си.

„Близо 24% от хората, които участваха в нашите проучвания, и които изкарват около 6 400 долара (41 976 юана) годишно казват, че биха искали да похарчат 50 хил. юана за часовник”, се казва в отчета.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:19 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още