Китайските туристи, които посещават Хонконг покрай Нова година, са се спирали основно в магазините с диаманти, козметика и часовници по време на пазаруването си. Това е довело до скок в продажбите на тези стоки, пише Bloomberg.
Приходите на Chow Sang Sang Holdings International Ltd. са скочили със 17% по време на първата седмица от началото на Новата година, казва Денис Лао, директор продажби на инвестиционния холдинг, който се занимава с производство и продажба на бижута, благородни метали и ценни книжа.
Китай ще се превърне в най-големия пазар на луксозни стоки в следващото десетилетие, нараствайки с 21% всяка година, според данни и прогнози на Аарон Фишър, анализатор в хонконгската компания за пазарни проучвания CLSA Ltd. Този ръст е добре дошъл за Хонконг, любима дестинация за шопинг маниаците от Китай. В азиатския бизнес център луксозните стоки не се облагат с данъци и са с 30% по-евтини, а рискът от некачествени и нелегални стоки е доста по-нисък, обяснява Фишър.
„Разходите на глава от населението в Хонконг за ръчни часовници надхвърлят всякакви досегашни рамки”, добавя още той. И тъй като китайците са сред най-масовите потребители на луксозни стоки от няколко години насам, „ръстът изглежда ще продължава”.
Посетителите в бившата британска колония от Китай по време на националните за страната празници от 2 до 8 февруари са достигнали 663 хил. души, а миналата година са били „едва” 570 хил. души, показват данни на отдела за емиграция на Хонконг.
Това определено се отразява доста добре на търговци като Чоу Сан Сан, който е продал диамант на стойност 38 500 долара в началото на годината.
Китайските потребители обичат часовниците и бижутата заради вътрешноприсъщата им стойност, както и големите коли, с помощта на които демонстрират богатството и успеха си, се казва в доклад, който Аарон Фишър е подготвил за компанията си.
„Близо 24% от хората, които участваха в нашите проучвания, и които изкарват около 6 400 долара (41 976 юана) годишно казват, че биха искали да похарчат 50 хил. юана за часовник”, се казва в отчета.