Швейцарският шоколад преодоля последиците от финансовата и икономическа криза. Износът на швейцарски шоколад през 2010 г. е нараснал с 0,8% до 106 600 тона, предаде ИТАР-ТАСС. В парична стойност износът е нараснал с 1,5% до 845 млн. швейцарски франка (890 млн. долара), съобщи Съюзът на швейцарските производители на шоколад "Шокосюис", който обединява 18 водещи компании от сектора.
На пръв поглед увеличението не изглежда голямо, но според асоциацията е положителен знак, тъй като през 2009 г. износът се е понижил с 5,2%. Това бе първото намаление за показателя от шест години, а франкът бе значително по-скъп спрямо долара и еврото, което отслаби швейцарския износ като цяло, припомня ИТАР-ТАСС.
Основни пазари за швейцарския шоколад през 2010 г. са били Германия, Великобритания, Франция и Канада.
На вътрешния пазар потреблението на шоколад също се е увеличило, като са продадени шоколадови продукти за 898 млн. франка (увеличение с 3,3%) или 69 800 тона (увеличение с 2,1%). Средно за миналата година швейцарецът е изял с 300 грама повече шоколад спрямо 2009 година, като средното потребление на човек от населението е достигнало 12 килограма годишно.
По този начин вече втори сектор от швейцарския износ излиза от кризата, след като миналата седмица бе оповестено, че продажбите на швейцарски часовници в чужбина са нараснали с 22,1% до 16,2 млрд. франка (17 млрд. долара).