Кризата, която сега остава в огледала за обратно виждане, засегна доста сектори през изминалите три години, в това число и тези, свързани с производството и търговията на луксозни стоки. Един от тях бе и часовникарската индустрия в Швейцария, която е известна като една от най-силните в бранша на производството на луксозните уреди за измерване на времето. Почти всяка фирма в страната, която се занимава с часовникарство, има дълга история, а надписът „Swiss Made”от столетия е символ за качество и имидж.
След тежкия период обаче индустрията започва да се съвзема. Показател за това е и обемът на износа на швейцарски часовници, който се е увеличил през 2010 година с 22,1 на сто, достигайки 16,2 млрд. швейцарски франка (17 млрд. долара). За това съобщи Федерацията на часовникарската промишленост в Швейцария, допълвайки, че този показател леко превишава равнището си от предкризисната 2007 година, която бе отлична за сектора.
В комюникето на швейцарската организация на часовникарската гилдия, цитирано от ИТАР-ТАСС, се посочва, че миналата година напълно е бил възстановен обемът на продажбите за чужбина, които спаднаха през 2009 година с над 20%.
"Този резултат показва, че възстановяването има здрава основа и то ще продължи и през 2011 година", въпреки че не във всички райони ще бъде еднакво, се допълва в комюникето.
Най-много швейцарски часовници през 2010 година са изнесени в Хонконг - за 3,2 млрд. франка, а това е увеличение с 46,9%. Следват САЩ (1,7 млрд. франка) и Франция (1,2 млрд. франка). В десетката на най-популярните пазари за швейцарските часовници са влезли освен това Китай, Италия, Сингапур, Япония, Германия, Великобритания и ОАЕ.