Думата „криза“ може да се използва в много сфери на бизнеса за извинение и обяснение за ниски печалби, слаби резултати и незадоволителни продажби. Що се отнася до продажбите на аукциони обаче всякакви оправдания едва ли са нужни.
Както вече ви съобщихме, търговете на предмети на изкуството отбелязаха не един и два рекорда през изминалата година.
Но не само изкуство купуват богаташите. Какво друго, освен бляскава колекция платна на Пикасо или Рубенс може да е доказателство за доброто благосъстояние на човек? Бутилка ароматно и хубаво вино, разбира се.
Вероятно поради тази причина богатите не пестят пари и що се отнася до напитката на боговете.
Аукционната къща Christie's обяви днес, че през 2010 г. е продала вина за над 71 млн. долара, което е близо до предкризисното равнище през 2007 г. и е поредният сигнал, че световната икономика се възстановява, предаде Ройтерс.
"Рецесия? Не и в бизнеса с вина", отбеляза Чарлз Къртис, ръководител на отдела за продажба на вина в Christie's.
През пролетния период, когато аукционната къща проведе 10 търга, са продадени вина и спиртни напитки за 20,9 млн. долара.
През есенния сезон при 13 търга продажбите са достигнали общо 50,5 млн. долара спрямо 50,4 млн. долара за цялата 2009 година.
"Според мен през 2011 г. цените силно ще се повишат", прогнозира Къртис.
Една от причините за рекордните цени в продажбите на вино е участието на все повече китайци в търговете. Разрастващата се икономика на азиатската страна направи така, че жителите на Китай започнаха да се стремят към все повече и по-скъпи стоки от запада. Китайските богаташи не пестят нито пари, нито време, за да изберат подходяща напитка или предмет на изкуството от престижните търгове.