IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Скок в цената на бургундското вино за реколта 2010

Производителите, подобно на останалите винари във Франция, се насочват към бързо развиващия се китайски пазар с инвестиции и очаквания за печалби

11:00 | 22.11.10 г.
Скок в цената на бургундското вино за реколта 2010

Цената на бургундското вино се повишава с повече от една пета, показа 150-ият годишен благотворителен аукцион Beaune Hospices. Освен ръст в цената, на търга стана ясно и че потребителите се стремят към все по-високо качество, а търсенето от страна на чужденци е нараснало значително, съобщава Ройтерс.

Продажбите на вино от областта Хоспис, организирани от аукционна къща Christie's, традиционно дават представа на къде се движи цената на най-новите реколти вина и е едно от значимите събития в календара на френските винари.

Винарната Бон Хоспис е основана от Никола Ролен, канцлер на Бургундия, който посадил първите лозници преди 550 години. Аукционът, на който се продават вина от 61 хектара лози, осигурява пари за обществени болници и други благотворителни каузи.

За рекордните 400 хил. евро била купена „президентска бъчва“ с 500 литра вино. Парите, които се равняват на 800 евро за бутилка от бургундското вино, ще отидат за изследвания за борбата с рака.

Областта Бургундия, където традицията за отглеждане на лозя и производството на вино датира от римско време, е известна като дом на едни от най-известните вина.

Според производителите необичайно слабата реколта през тази година, която се дължи на по-късното прибиране на гроздето поради климатичните особености на годината, се характеризира със силно ароматни плодове и напитка в високо качество, казва Роланд Мас, мениджър на винарната Бон Хоспис.

Пиер-Анри Гаге, управител на Асоциацията на винарите в Бургундия, обяснява, че продажбите в двата най-големи пазара за вино от региона – САЩ и Великобритания, са нараснали съответно с 15 и 23% през тази година, след като са били почти наполовина през последните две години.

Следвайки примера на известното шато Бордо, производителите на вина от Бургундия се целят към бързо разрастващия се пазар на Китай. Регионът планира да похарчи 400 хил. евро на година през следващите три години за организирането на представяния на продуктите си в Китай.

„Там има бум на пазара“, казва Майкъл Гейн, винен специалист от Christie's и добавя, че на клиентите от Китай се дължи една пета от продажбите. „Китайците изкупуват известните вина от Бордо, но им се иска да знаят повече и за Бургундия.“

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:49 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още