Китайската икономика преживява разцвет. А покрай нея и по-предприемчивите китайци, сред които се забелязват все повече милионери и милиардери.
Отдавна се знае, че богаташите в Китай отдават голямо значение на лукса, на марките и стоките, които са известни и широко потребявани от състоятелните хора на Запад. Ето защо азиатските им „колеги по лукс“ вече носят часовници на именити дизайнери, карат луксозни лимузини и се хранят в скъпи ресторанти. Освен всичко останало обаче, китайските милионери вече обръщат поглед и към морето, за да покажат присъствието си по яхти и яхтени пристанища, съобщава АФП.
Те желаят да отидат в океана и да се забавляват или да вземат ВИП клиенти, съдружници, да отидат на риболов и да преговарят за сключване на договори, обяснява пред АФП генералният секретар на китайската асоциация на круизната и яхтена индустрия Джън Уейхан.
Според него в пристанищата на Китай има около 1000 луксозни кораба - брой, който се очаква да скочи до над 10 000 през следващите пет години.
Китай, който е втората световна икономика, се нарежда и на второ място в света по брой "супер богати хора".
Според списание Forbes през миналата година в Китай е имало 64 милиардери в долари, докато в САЩ са били 403-ма.
Проучване на консултантската компания PriceWaterhouseCoopers сочи, че до 2015 година китайците ще бъдат най-големият пазар за сектора на лукса.
В голямото северно китайско пристанище Тянцзин, на около 160 километра от Пекин, компанията Rainbow Land Holdings, чиято централа е в Хонконг, е започнала широкомащабна строителна програма в един крайбрежните райони . Според фирмата обектът ще бъде най-големият яхтклуб и най-голямото яхтено пристанище в Китай.
Комплексът ще включва хотел с 655 стаи и 750 места за яхти.
В сектора на луксозните кораби моторните плавателни съдове са по-популярни сред китайците, защото се управляват по-лесно от плавателните съдове с платна.
Италианският строител на яхти Azimut е навлязъл на китайския пазар преди пет години и оттогава е продал 30 кораба с дължина от 40 до 120 фута на цена, достигаща 100 млн. юана (10,77 млн. евро ), според представителя на компанията в Шанхай Тим Бай.
Предпочитанията на много богатите китайци все още са към чуждестранните марки.