IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Хормоните – основна причина за залитането на жените по лукса

Учени откриха връзката между хормоналните изменения и желанието на жените да пазаруват скъпи вещи

12:54 | 20.09.10 г.
Автор - снимка
Създател
Хормоните – основна причина за залитането на жените по лукса

Много често мъжете се оплакват от огромните суми, пръскани от нежните им половинки за луксозни стоки. Чак сега обаче става ясна причината за залитането на жените по лукса – хормоналните изменения.

Изводът е направен след изследване на психолози от Университета в Хартфордшир, съобщава Daily Mail.

В резултат на изследването си психолозите стигнали до извода, че начинът, по който жените харчат пари, зависи изключително много от фазата на техния месечен цикъл. Това ясно очертало връзката между хормоналните изменения и желанието на жените да пазаруват скъпи вещи.

„За жените би било полезно да са наясно с факторите, които могат да се отразят на поведението им. Така те ще могат в по-голяма степен да контролират разходите си – една жена би могла да реши да не излиза на пазар, чувствайки, че се намира в период, когато склонността за прекомерни разходи или импулсивни покупки е по-голяма“, коментира Карън Пайн, която е основният изследовател в проекта.

Изводите са базирани на проучване сред 450 жени на възраст между 18 и 50 години. Те са били разпитвани по отношение на поведението си на пазаруване в рамките на една седмица, след което всяка от участничките е посочила в каква фаза от месечния си цикъл се намира.

Психолозите ясно разграничили поведението на различните жени на база тази информация и установили, че най-масово необмислените покупки на луксозни стоки са съсредоточени непосредствено преди започването на така наречения предменструален синдром.

Харченето пък намалявало значително в началото на новия месечен цикъл, твърдят учените.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:06 | 30.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още