Цените в ресторантите в Лондон се повишават с най-ниските си нива от десетилетие насам. Местата в тях нарастват, а ресторантьорите стават все по-изобретателни в стремежа си да задържат клиенти. Това показва проучване на изданието, посветено на ресторантьорския бизнес, Harden’s London Restaurants, цитирано от Bloomberg.
Средната сметка за вечеря за последните 12 месеца от 31 юли 2009 г. до тази година е нараснала средно с 0,3%, за сравнение от 2008 до 2000 година увеличението е в интервал от 1,9 до 5%.
Броят на новите ресторанти, които са отворили врати за тази година, е 140, за сметка на 121-те нови места за хранене през изминалата година. Броят на затворените е нараснал на 72 от 64. Според авторите на ръководството гъвкавостта на ресторантьорите се дължи предимно на устойчивостта на сектора, както и на ниските лихвени равнища.
„От десетилетия насам се смяташе, че добрите ресторанти не се рекламират“, казва един от редакторите на изданието Ричард Хардън. „Но - чрез мейли, социалните мрежи и различни сайтове – интернет направи възможно ресторантьорският бизнес да се възползва от възможностите за реклама по-ефективно“.
Голяма роля за популяризиране на ресторантите играят и сайтовете, които предлагат намаления от цената на поръчка, ако резервацията бъде направена през тях. Така чрез сайта toptable например стойността на вечеря в лондонски ресторант, който е награден от гида на Мишлен със звезди за качество на храната и обслужването, както и заради обстановката, може да падне с до 50%.