Американският развлекателен концерн Walt Disney Co. има много фенове на стрийминг услугата си, но тези на Wall Street очевидно стават малко раздразнителни.
Резултатите за четвъртото фискално тримесечие, публикувани късно в четвъртък, показаха само 2,1 милиона нови абонати на Disney+ – най-ниският темп на растеж, откакто услугата беше пусната преди две години. Това беше далеч под 9,3 милиона попълнения, които анализаторите очакваха.
Резултатите обаче бяха в съответствие с предварителното предупреждение от страна на главния изпълнителен директор Боб Чапек, който използва конференция за инвеститори през септември, за да обяви новите очаквания за новите абонати за тримесечието в диапазона между 1 и 3 милиона, като се има предвид темпото на пускане на ново съдържание и насрещните ветрове на някои ключови международни пазари, предава Bloomberg. Чапек, който говори по време на конференция на Goldman Sachs с инвеститори, заяви тогава, че Disney разполага с 61 филма и 17 сериала, но разпространението на делта варианта на коронавируса е предизвикало някои забавяния.
„Ние сме уверени в дългосрочния растеж на абонатите“, изтъкна Чапек.
Изглежда, че проблемът няма да е краткотраен. По време на конферентния разговор с анализаторите в четвъртък главният финансов директор Кристин Маккарти отбеляза, че Disney няма да бъде в „очаквания ни стабилен ритъм на пускане на съдържание“ до четвъртото тримесечие на новата фискална година. Поради това компанията очаква, че ръстът на абонатите на Disney+ чак през втората половина на годината ще бъде „значително по-висок“, отколкото през първата половина, каза тя. Като се има предвид, че прогнозите на Wall Street са за близо 37 милиона нови абонати на Disney+ за първите две тримесечия на новата фискална година, коментарът беше приет като още едно предупреждение. Цената на акциите на Disney се срина с близо 5% след публикуването на резултатите и конферентния разговор.
Disney направи семейния стрийминг продукт своя основен фокус за растеж през следващите години и ръководството повтори целта си да има до 260 милиона клиенти до 2024 г. Компанията празнува втората годишнина от Disney+, която се предлага за 8 долара на месец, на 12 ноември с нови филми и промоции в империята на Disney.
Анализаторите изчисляват, че Disney+ е генерирала приходи за около 5 млрд. долара за току-що приключилата фискална година, показват данни на Visible Alpha. Това би представлявало около 7% от общите приходи на Disney, като все още класира по отношение на размера сравнително младия бизнес със стрийминга под този с тематичните паркове, кабелните мрежи и дори играчките на компанията. Той обаче се разглежда като ключова част от бъдещето на Disney - особено след глобалната пандемия, която може да свие за постоянно пазара на кинофилми. Графика
Това обаче не е евтин преход, пише в свой анализ и The Wall Street Journal. Въпреки че компанията поддържа целта си за достигане на около 260 милиона абонати на Disney+ до края на фискалната 2024 г. (повече от два пъти спрямо сегашното ниво), тя предупреди, че фискалната 2022 г. ще бъде годината на „върхови загуби“ за услугата – година по-късно отколкото първоначалната ѝ цел.
Общата оперативна печалба на компанията за току-що приключилото тримесечие беше доста под целите на Wall Street, тъй като Disney продължава да трупа по-високи разходи в своите сегменти. Междувременно неговите тематични паркове остават в режим на възстановяване. Комбинираните вътрешни и международни приходи от парковете възлизат на около 4,2 млрд. долара - с около 5% над консенсусните очаквания на анализаторите, но все още са с около 23% под последното сравнимо тримесечие преди пандемията.
Disney отчете печалба за четвъртото тримесечие от 37 цента на акция, с изключение на някои позиции, като не отговори на прогнозите на анализаторите за печалба от 49 цента. Продажбите през периода, приключил на 2 октомври, са нараснали до 18,5 млрд. долара, изоставайки от оценките за 18,8 млрд. долара.
И така – очевидно щастливият край на историята за пандемията на Disney все още се пише.