Американската верига универсални магазини Macy’s обяви, че е отворила 450 търговски обекта и те се представят по-добре от очакваното. Това дава известно успокоение за компанията, която отчете близо 1 млрд. долара оперативна загуба за тримесечието заради блокадите, свързани с Covid-19, предава Ройтерс.
Книжата на компанията повишиха стойността си с 12% по време на следборсовата търговия, ден след като Macy’s заяви, че е набрала 4,5 млрд. долара, за да се справи със срива заради пандемията.
Подобно на много други търговци в САЩ, които не предлагат стоки от първа необходимост, през март Macy’s беше принудена да затвори всичките си 800 магазина с цел овладяване разпространението на коронавируса.
Въпреки че пълното икономическо възстановяване се очаква чак след няколко години, търговците на дребно като American Eagle Outfitters, Abercrombie & Fitch и Macy’s подсказаха за възстановяване на продажбите, както и за ръст на онлайн поръчките.
Главният изпълнителен директор на Macy’s Джеф Генет заяви, че в момента компанията работи по това да постави точния мърчъндайз по местата за ключовия сезон.
Macy’s твърди, че предварителните данни за приходите от продажби са спаднали до 3,02 млрд. долара през тримесечието до 2 май, от 5,50 млрд. долара година по-рано, в съответствие с предходната прогноза на компанията.
Веригата обяви, че предварителната коригирана нетна загуба е 630 млн. долара, или 2,03 долара на акция, спрямо печалба от 137 млн. долара, или 44 цента на акция, през същото тримесечие на миналата година.
Macy’s отложи обявяването на отчета си за първото си фискално тримесечие за 1 юли.