Черният петък, известен със своите значителни отстъпки в цените на редица потребителски стоки по целия свят, става все по-популярен и у нас, като тази година българите са склонни да похарчат средно по 419 лв. по време на намаленията, според проучване на платформата Black-Friday.Global.
На 29 ноември се очакват значителни отстъпки в търговските центрове и в интернет, като в България те често започват още в четвъртък и продължават до края на календарната седмица или на месеца.
В българските магазини Черният петък, който стартира като еднодневна акция за разпродажби в САЩ, навлиза през 2013 г. и през последните 5 години популярността му нараства динамично. Според резултатите от проучването, 60 % от анкетираните знаят за съществуването на Черен петък в нашата страна. Участие в разпродажбите ще вземат 43 % от българите, като това е с 11 % повече от миналата година.
По данни на Black-Friday.Global за 2018 г. в България е регистриран ръст на продажбите от 612% по време на Черния петък в сравнение с обикновените дни.
Активността на потребителите у нас е в своя пик между 08 ч и в 10 ч сутринта, като според проучването подобни данни са регистрирани и през 2018 година.
34% от българите посочват, че вече са взели решение за покупка и знаят какво ще купят. Известно е също, че на един участник в разпродажбите се падат средно 3,7 закупени стоки.
Статистиката от последните години показва, че в България в първата петица влизат следните категории стоки: дрехи, обувки, електроника, козметика и парфюмерия, битова техника. Тенденцията и в световен мащаб сочи, че най-купуваните стоки на Черен петък действително са дрехите и обувките и като цяло продукцията на модната индустрия.
Българите възнамеряват да участват в разпродажбите както чрез онлайн магазините, така и в търговските центрове в града, 42 % от купувачите ще търсят изгодни предложения само във физическите магазини, а 28% ще предпочетат пазаруването онлайн. 30 % от купувачите няма да се задоволят само с един канал за продажби, а ще се опитат да се възползват от отстъпки както онлайн, така и офлайн. Тези, които смятат да използват и двата начина за покупка, са готови да похарчат по 419 лева или приблизително 242 щатски долара. Трябва да се отбележи, че броят на тези купувачи в сравнение с миналата година е нараснал почти 3 пъти.
Данните на Black-Friday.Globalсочат, че по време на Черния петък повече от половината потребители в България (58,3%) са по-склонни да направят онлайн покупки чрез телефона си, 38,8% ще използват своя компютър и едва 2,9% ще пазаруват чрез таблет.
Черният петък е известен със своите значителни отстъпки в цените, достигащи до 80 – 90 %. Според статистиката на Black-Friday.Global за Черен петък 2017, най-голямата полза от Черния петък получават американците, канадците и украинците – в тези страни средната отстъпка в онлайн магазините за последния петък на ноември възлиза на 66 – 68 %.
Данните от предните години сочат, че в България средната отстъпка в деня на разпродажбите не се е променила - 51% през 2017 г. и 51% през 2018 г. Тези цифри съвпадат с очаквания от българите размер на отстъпките през този ден - 49%. Това, предвид прогнозираните разходи на българите по време на Черния петък 2018, би могло да донесе икономия от 427 лв.
преди 5 години Дрън дрън та пляс. отговор Сигнализирай за неуместен коментар