Приходите за тримесемието на Hennes & Mauritz (H&M) отбелязват ръст за първи път от над две години на фона на добре приетата лятна колекция на бранда, съобщават от Bloomberg.
Печалбата преди облагане с данъци нараства с 25% до 5,01 млрд. крони (507 млн. долара) през трите месеца до август – третото фискално тримесечие на компанията. Анализаторите очакваха 4,89 млрд. крони.
H&M постига известен напредък, като намали високото ниво на инвертара си, което в края на август възлиза на стойност 42 млрд. крони. Стоките на склад като съотношение към продажбите падат до 18,5%. H&M обещава да намали обема им до 14% или по-ниско ниво – нещо, което е постигнато за последно преди три години.
Продажбите нарастват за шестте минали тримесечия, въпреки че част от растежа идва от валутните движения. По-слабата крона също оскъпява доставянето на стоки от Азия. Приходите нарастват с 8% в местни валути през септември, първия месец на четвъртото тримесечие.
Напоследък бързата мода се превръща в рискован пазар - по-рано тази седмица американската верига Forever 21 Inc. подаде заявление за фалит.
Стойността на книжата на H&M се е увеличила с 46% тази година. Акциите на компанията могат да бъдат волатилни тъй като търговците на къси продажби са заложили срещу 15% от свободно търгуваните акции на компанията, според данните на IHS Markit.