Пунта Кана на Доминиканската република води в класацията на топ 10 градовете, където над 90% от нощувките през 2017 г. са били за ваканция или гостуване на роднини. Градът оглави класацията, следван от перуанския Куско и тунизийския Джерба.
Позовавайки се на информация за тенденциите в международните пътувания от последните десет години Mastercard публикува Глобалния индекс на най-посещаваните градове: Play, който хвърля светлина върху международните дестинации с най-голяма концентрация на посетители, отишли там за почивка и удоволствие, а не по работа, съобщиха от офиса на международната компания за разплащания.
Глобалният индекс на най-посещаваните градове на Mastercard оценява градовете на базата на броя нощувки на международни гости и похарчените от тях средства.
Проучването предоставя прогноза за растежа на посетителите на съответните градове. Глобалният индекс на най-посещаваните градове на Mastercard: Play изследва градове, в които концентрацията на посетители с различни от бизнес цели е най-голяма, като се позовава на проучванията за международните посетители на Националните туристически бордове.
Списъкът включва и няколко по-малко познати дестинации, които допадат на еко-туристи, почитатели на историята, любители на плажа и авантюристи.
Градовете с уникална култура, но с фокус върху почивката и забавлението са:
1. Пунта Кана, Доминиканска република (99.9%)
2. Куско, Перу (98%)
3. Джерба, Тунис (97.7%)
4. Ривиера Мая, Мексико (97.5%)
5. Палма де Майорка, Испания (97.2%)
6. Канкуун, Мексико (96.8%)
7. Бали, Индонезия (96.7%)
8. Панама Сити, Панама (96.3%)
9. Орландо, САЩ (94.1%)
10. Пукет, Тайланд (93%)
Международните пътувания продължават да се увеличават с огромна скорост, трансформират местната икономика и позволяват на хората да разширят мирогледа си – независимо дали пътуват по работа, или за забавление.
"Пътуването ни позволява да разширяваме хоризонтите си като опознаваме нови места, хора и преживяния“, заяви Франсис Хондал, президент „Loyalty and managed services” в Mastercard.
“Mastercard: Play, глобалният индекс на най-посещаваните градове показва, че някои градове по света припознават тенденцията и си създават имидж, базиран на забавлението, почивката и удоволствието насочен към пътниците с подобни интереси.“
Целта на Mastercard е да помага на картодържателите си да пътуват по света спокойно и удобно, като им осигурява лесно планиране и безпроблемно плащане на милиони локации по цял свят, напомниха от компанията.