IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Tiffany с най-сериозен спад на приходите от шест тримесечия

Туристите се въздържат да купуват скъпи бижута заради силния долар

14:56 | 25.05.16 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив, Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив, Ройтерс

Луксозната бижутерийна компания Tiffany & Co's отчете най-силния спад на приходите си от шест тримесечия насам през първото тримесечие от годината - в размер на 7,4%, след като силният долар обезкуражи туристите да купуват висок клас бижута и се отрази неблагоприятно на приходите от пазари извън САЩ, съобщава Ройтерс.

През първите три месеца от годината приходите от магазините на марката, отворени от поне година, спадат с 10% в региона на Северна и Южна Америка. Анализаторите очакваха спад на продажбите от 9,1%, показват данните на изследователската компания Consensus Metrix.

Нетните приходи от продажби намаляха до 891,3 млн. долара в сравнение с 962,4 млн. долара през предходната година.

Чистата печалба на Tiffany пада до 87,5 млн. долара, или 69 цента, за акция през тримесечието, приключило на 30 април, от 104,9 млн. долара, или 81 цента на акция, година по-рано. 

Tiffany се бори със силния долар, който отблъсква туристите да пазаруват от магазините в САЩ и намалява стойността на продажбите в чужбина.

Но и това не е всичко - компанията понижи очакванията си за пълната фискална година. Сега Tiffany очаква печалбата на акция да падне с между 3-7 на сто, докато анкетирани от FactSet анализатори очакваха спад от 1,8%.

След публикуването на финансовите резултати акциите на компанията поевтиняха с 4,5% в предборсовата сесия. На годишна база цените на акциите на компанията паднаха с 16% във вторник, докато S&P 500 нарасна с 1,6% през същия период.

„Както се очакваше, това беше трудно тримесечие по отношение на приходите и печалбата. Изправени сме пред многобройни предизвикателства, включително продължителен натиск от малкото разходи на чуждестранни туристи в Европа, САЩ, Азия и особено в Хонконг“, обяснява главният изпълнителен директор на компанията Фредерик Куменал, цитиран от MarketWatch.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:42 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Style виж още

Коментари

Финанси виж още