IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Permira се гмурва надълбоко в модния бизнес

Компанията се поучи от грешките си с Valentino и се оглежда за нови инвестиции в лукс сегмента на модния бранш

12:02 | 26.02.14 г.
<p style="margin-bottom: 0cm">
	Permira продаде модната къща Valentino за 700 млн. евро на катарски инвеститори. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Permira продаде модната къща Valentino за 700 млн. евро на катарски инвеститори. Снимка: Ройтерс

Permira едва не загуби и ризата на гърба си, след като купи компанията за луксозни стоки Valentino в навечерието на глобалната финансова криза, пише Financial Times.

Въпреки че този факт изглежда подкрепя твърденията, че инвеститорите в дялов капитал не са най-добрите собственици на модни къщи, седем години по-късно компанията отново се опитва да сключи сделка в модната сфера в Италия. Защо?

"Permira научи много от предишните си сделки", твърди Армандо Бранчини от италианската консултантска компания Intercorporate.

Виторио Пинати-Морано, партньор в Trilantic, която купи дял в Elizabetta Franchi миналата година, е съгласен. "Фондовете, които имаха проблеми с инвестициите си в модния сектор, закупени по време на годините на балона, вече имат солиден опит и едва ли ще направят същите грешки", смята той.

Permira следеше отблизо Vercase, чийто собственици - Донаела Версаче и дъщеря ѝ Алегра, продават дял от 20%. Освен това фирмата води преговори с Роберто Кавали, след като се появиха признаци, че 73-годишният дизайнер е готов да продаде мажоритарен дял от модната си къща.

Въпреки че Permira изпадна от надпреварата за Versace, а контактите с Кавали не доведоха до оферта, компанията е напът да затвори фонд за придобивания на стойност 5 млрд. долара и се опитва да приложи опита си с Valentino.

По оценки на анализатори през 2007 г. Valentino струваше 750 млн. евро на базата на оперативна печалба от 37 млн. евро. През 2009 г. компанията вече губеше пари и преминаваше през труден преход след пенсионирането на основателя ѝ Валентино Гаравани.

Три години по-късно Permira продаде модната къща за 700 млн. евро на катарски инвеститори, след като печалбата ѝ преди лихви, данъци, обезценки и амортизация се възстанови до около 30 млн. евро.

Според Карло Памбианко, президент на консултантската компания Pambianco, редица компании за луксозни стоки, много от които са семейна собственост, биха искали да разширят дейностите си в чужбина, но са твърде малки, за да стъпят на тези международни пазари. "Те се нуждаят от финансов партньор", обяснява експертът.

По всичко личи, че Permira има намерение да бъде част от бъдещата експанзия на водещите модни брандове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:51 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Style виж още

Коментари

Финанси виж още