Летният туристически морски сезон започва много добре, показват данни от Албена, Златни пясъци и Приморско до 30 юни 2022 г. Данните обхващат само първия летен месец, но е трудно да се направи сравнение с миналата година, тъй като през 2021 г. пандемията с Covid-19 забави старта на сезона, а тази година той започна по-нормално.
Важно е обаче как ще завърши. И все пак, данните за „Албена“ АД до 30 юни 2022 г. показват приходи от продажби на стоки и услуги за 11,2 млн. лв. при само 3,7 млн. лв. година по-рано, което е увеличение от три пъти.
Загубата нараства от 12,3 млн. лв. за полугодието на 2021 г. до 15,8 млн. лв. за първата половина на тази година. В същото време обаче дружеството се готви за повече приходи през юли, август и септември и подготовката за летния сезон може да обясни разходи на компанията. И наистина, получените аванси в „Албена“ АД са за 6,03 млн. лв. към 30 юни 2022 г. спрямо 4,3 млн. лв. към същата дата на 2021 г., което говори, че заявените и предплатени почивки в к.к. "Албена" са повече.
"Приморско клуб" ЕАД отчита 1,18 млн. лв. приходи от продажби за първото полугодие на 2022 г. спрямо 798 хил. лв. година по-рано. Ръстът е с 48% на годишна база.
Загубата за полугодието нараства до 1,66 млн. лв. спрямо 1,22 млн. лв. година по-рано. Получените аванси обаче и тук растат до 3,12 млн. лв. към 30 юни 2022 г. спрямо 2,04 млн. лв. към същата дата на 2021 г. „Приморско клуб“ ЕАД е бившето ММЦ "Приморско".
„Златни пясъци“ АД оперира два хотела и инфраструктурата в к.к. "Златни пясъци", включително ВиК и електроснабдяване. Приходите за полугодието на 2022 г. възлизат на 2,42 млн. лв. спрямо 1,16 млн. лв. за същия период на 2021 г.
„Слънчев бряг“ АД вече няма хотели, а отдава под наем алеи, тротоари, осигурява електроснабдяване и ВиК услуги. И при него обаче има подобрение на резултатите, продажбите са за 1,29 млн. лв. за януари-юни 2022 г. спрямо 701 хил. лв. за същия период на 2021 г.
Дано след явно силния юни летният сезон продължи по-силно и през следващите месеци.
Свързани компании: