„Алкомет“ АД, гр. Шумен, отчита 16 пъти ръст на нетната печалба до почти 17 млн. лв. за първото полугодие на 2022 г. на годишна база, показва отчетът на дружеството, публикуван чрез „Българска фондова борса“ АД.
Продажбите за полугодието са 432 млн. лв. при ръст с 85% на годишна база. Само за второто тримесечие продажбите са нагоре с 65% на годишна база до 207 млн. лв.
Разходите за възнаграждения се увеличават с 15% на годишна база до 17,3 млн. лв. за януари-юни 2022 г. спрямо същия период на миналата година.
Предметът на дейност на дружеството е производство и търговия с алуминиев прокат, изделия от алуминий и алуминиеви сплави, използвани в машиностроенето, строителството, хранително-вкусовата промишленост и други отрасли. Дружеството е водещият български производител на алуминиеви продукти и един от големите производители на Балканите.
Основният акционер е „Алуметал“ АД с дял от 73,25%, следван от FAF Metal Sanayii Ve Ticaret AS с 16,86%.
Произведеният алуминиев прокат от леярния цех на дружеството за първото полугодие на 2022 година е 47 253 метрични тона, количество с около 2,5% по-малко в сравнение със същия период на 2021 година.
Произведената валцова и пресова продукция от дружеството за първата половина на 2022 г. възлиза на 42 485 метрични тона, което е с около 1,5% по-малко в сравнение със същия период на 2021 година.
Следователно ръстът на продажбите се дължи на повишените цени на металите и енергоносителите.
През първо полугодие на 2022 г. основните валцови продукти (листата и лентите) са засегнати от застоя в структуроопределящи сектори на икономиката – строителство, машиностроене, автомобилостроене и други. Допълнително този пазар беше отворен за китайски производители и огромни в сравнение с търсенето количества бяха внесени в Европа. Това са причините за спад в продажбите им: с 27,1 % за листа и 10% за ленти.
Повечето от фолиевите продукти от производствената листа на „Алкомет“ АД като фолио за конвертиране, финсток, техническо фолио са с увеличени продажби спрямо първото полугодие на 2021 г., съответно със 177,3%, 92,4% и 7,2%. Инфлацията и нейният ефект върху доходите на населението се отразяват на консумацията на домакинско фолио и контейнери за еднократна употреба. Това е причината за спад в продажбите на домакинско фолио с 9,4% и обмазано фолио – с 0,3%.
И за изминалия отчетен период Германия остава основен пазар за изделията на „Алкомет“ АД с около 18,9% пазарен дял, Италия – с 14,8%, Полша - с 11,1%, следвани от САЩ, Испания, Нидерландия, България и други.
Към края на отчетния период в дружеството на трудов договор работят 1219 служители. Числеността на персонала през второто тримесечие на 2022 г. е по-голяма в сравнение с тази за същия период на предходната година.
Акциите на „Алкомет“ АД поевтиняват с 15% в последните 12 месеца до 8,1 лв. за акция и 145 млн. лв. пазарна капитализация.
Материалът е с информационен характер и не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.
Свързани компании: