Войната на Русия в Украйна сериозно влияе на продажбите на „Софарма“ АД в чужбина, което оказва натиск и върху общите продажби на дружеството.
Данни, обявени от компанията чрез Бюлетин Investor, показват, че общите продажби през март се свиват с 23% на годишна база.
Понижението се определя от 55% спад на продажбите за износ. На вътрешния пазар компанията отчита ръст от 10% на продажбите за март тази година спрямо март 2021 г.
„Намалената активност на основните чуждестранни пазари е в резултат на враждебното нахлуване на Русия в Украйна и последвалата невъзможност Дружеството да запази нормален ритъм на доставки на лекарствени, OTC и други продукти, свързани със здравето, на територията на държавите, участващи във войната“, посочва компанията в съобщението си.
За първото тримесечие на годината „Софарма“ отчита ръст на продажбите с 29% на годишна база, като на вътрешния пазар повишението е 80%, а продажбите за износ намаляват с 3%.
България, Русия и Украйна, както и Казахстан и Полша, са ключови пазари за „Софарма“ АД.
Още преди войната продажбите в Русия и Украйна намаляваха. Компанията обясни в доклада си за дейността за 2021 г., че спадът се дължи на натрупаната готова продукция в местните дистрибутори.
Свързани компании: