Производителят на козметика „Арома“ АД отчита спад на приходите и печалбата към края на последното тримесечие на 2021 г. Това се вижда от отчета на компанията, публикуван в Бюлетин Investor.bg.
Приходите от продажби на дружеството към края на декември 2021 г. възлизат на 30,588 млн. лева в сравнение с 35,659 млн. лева към края на декември 2020 г., което представлява намаление от 14,2%.
Общите приходи на дружеството за периода са за 30,822 млн. лева в сравнение с 35,865 млн. лева година по-рано.
„Арома“ успява да намали разходите си до общо 29,825 млн. лева към края на 2021 г. при 33,335 млн. лева към края на 2020 г., или с 10,5%.
Въпреки скъпата енергия и суровини, разходите за материали на компанията се понижават до 18,872 млн. лева към края на последното тримесечие на 2021 г. от 20,925 млн. лева към края на последното тримесечие на 2020 г., или с 9,8%.
Разходите за външни услуги падат до 1,947 млн. лева от 2,107 млн. лева, или със 7,6%, а за възнаграждения и осигуровки – до 6,357 млн. лева от 6,803 млн. лева, или с 6,55%.
Понижават се и разходите за лихви на компанията към края на 2021 г. до 55 хил. лева от 70 хил. лева, или с 21,4%.
„Арома“ приключва последното тримесечие на 2021 г. с печалба в размер на 894 хил. лева при 2,226 млн. лева към края на последното тримесечие на 2020 г., което представлява спад от 59,8%.
В последната година акциите на дружеството поскъпват с 59,18%, като пазарната капитализация достига 24,167 млн. лева.
Свързани компании: