Производителят на акумулатори „Монбат“ напълно е преодолял забавянето на търсенето заради пандемията през първата половина на миналата година. Компанията отчита силен ръст на приходите и почти удвоява печалбата на годишна база към края на третото тримесечие в сравнение с края на третото тримесечие на 2020 г., като надминава и резултатите на същото тримесечие на предпандемичната 2019 г.
Консолидираният финансов отчет на дружеството е публикуван на сайта x3news.com, както и на сайта на самата компания.
Приходите от продажби на компанията към края на септември възлизат на 262,413 млн. лева спрямо 217,592 млн. лева към края на септември 2020 г. и 235,729 млн. лева към края на септември 2019 г. Ръстът на годишна база възлиза на 20,6%, а в сравнение със същия период на 2019 г. – на 11,32%.
Само за третото тримесечие са отчетени продажби в размер на малко под 86,1 млн. лева в сравнение с 83,085 млн. лева за третото тримесечие на 2020 г., което представлява ръст от 3,62% на годишна база. През третото тримесечие на 2019 г. продажбите са за 79,131 млн. лева, т.е. ръстът тази година е 8,8%.
Основният дял от приходите на „Монбат“ – 92,5%, идват от износ (124,067 млн. евро, или над 242,65 млн. лева по централен курс на БНБ), посочва се в междинния доклад за дейността на компанията.
Германия остава основен пазар на компанията, като дори е увеличила пазарния си дял до 10,9% към 30 септември т.г. в сравнение с 8,9% година по-рано. Приходите от Германия възлизат на над 13,5 млн. евро (над 26,4 млн. лева по централен курс на БНБ).
Вторият най-голям пазар е Саудитска Арабия с пазарен дял от 7,36%, който леко спада в сравнение със същия период на миналата година (7,6%). На трето място е Франция със 7% (8,6% година по-рано). Над 5% пазарен дял дружеството има в Испания, Нидерландия, Румъния, Русия, като в последните три страни успява да го увеличи за година.
Продажбите в други страни формират 18,59% от общите продажби към 30 септември спрямо почти 23% към 30 септември 2020 г.
Приходите от продажби на вътрешния пазар на консолидирана база към края на септември възлизат на 19,758 млн. лева и представляват 7,53% от общите нетни приходи на дружеството.
Общите приходи на „Монбат“ към края на деветмесечието възлизат на 267,802 млн. лева при 222,676 млн. лева година по-рано, като се увеличават с 20,26% на годишна база.
Същевременно разходите за дейността нарастват до общо 250,326 млн. лева за периода спрямо 212,964 млн. лева година по-рано, или със 17,54%. Увеличението се обуславя от ръста на разходите за материали, в които влизат суровините и електроенергията, за външни услуги, за възнаграждения и осигуровки.
Разходите за материали на „Монбат“ към края на септември са в размер на почти 164,1 млн. лева в сравнение с 140,931 млн. лева година по-рано, или с 16,43% повече.
Разходите за външни услуги нарастват до 27,022 млн. лева от 22,85 млн. лева, или с 18,25%, а за възнаграждения и осигуровки - до общо 32,68 млн. лева от 26,871 млн. лева, или с 21,61%.
Нетната печалба на компанията възлиза към края на септември на 14,851 млн. лева спрямо 7,737 млн. лева година по-рано, което представлява ръст от 91,94% (1,9 пъти). Към края на третото тримесечие на предпандемичната 2019 г. е реализирана нетна печалба в размер на 12,362 млн. лева, като разликата достига 20,13%.
Активите на дружеството възлизат на 463,48 млн. лева към 30 септември спрямо 457,013 млн. лева година по-рано. В последната година акциите поскъпват с 56,59%.
Свързани компании: