Пандемията от коронавирус продължава да оказва натиск върху туризма и това се отразява на резултатите на „Златни пясъци“ АД за второто тримесечие на годината. Дружеството отчита ръст на загубата в сравнение с предходната година на фона на спада на приходите от продажби и увеличението на разходите.
Това става ясно от консолидирания отчет на курорта, публикуван в сайта x3news.com.
Към края на второто тримесечие общите приходи от дейността на дружеството се увеличават до 1,557 млн. лева спрямо 1,43 млн. лева година по-рано.
Приходите от продажби обаче спадат до 1,059 млн. лева спрямо 1,268 млн. лева година по-рано. Ръстът на общите приходи се определя от държавната субсидия заради коронакризата и продажба на дълготраен актив.
Същевременно се отчита ръст на разходите за материали, външни услуги и персонал, което води до увеличаване на общите разходи до 3,99 млн. лева към 30 юни т.г. спрямо 3,726 млн. лева към 30 юни 2020 г.
Загубата на акция е 0,37 лева при 0,36 лева преди година.
Стойността на активите на курорта се понижава до 99,901 млн. лева спрямо 102,427 млн. лева година по-рано.
Отчетът за паричните потоци показва, че постъпленията от клиенти се понижават до 746 хил. лева към края на второто тримесечие при 879 хил. лева година по-рано.
Малко над 1 млн. лева са постъпили от продажбата на дълготрайни активи. Още малко над 1 млн. лева са постъпленията от държавата, т.е. по някои от правителствените програми във връзка с кризата.
В последната година акциите на „Златни пясъци“ АД поевтиняват с 12,9% до 1,35 лева на брой. Пазарната капитализация на компанията е в размер на 8,766 млн. лева.