Ваканционно селище „Албена“ отчете 75% по-малко нощувки през миналата трудна за туризма пандемична година в сравнение с 2019 г., показва годишният отчет на „Албена“ АД, разпространен чрез БФБ – София.
През 2020 г. отворени бяха 19 от общо 32 хотела, което представлява около 58% заетост на базата. Приходите на „Албена“ АД през миналата година се стопяват със 70% до 28,9 млн. лв. Значителна част от продажбите са на външни пазари, като ключови пазари след българския остават Румъния, Германия и Русия.
Перото „Други приходи“ е в размер на 4,7 млн. лв., като спрямо 2019 г. те са с 3,5 млн. лв. повече, което се дължи на получените компенсации по обявените от правителството мерки за подкрепа на заетостта в отговор на пандемията.
Разходите за дейността са с 50% по-малко спрямо предходната година – в размер на 45,7 млн. лв.
Така за 2020 г. дружеството реализира загуба в размер на 10,3 млн. лв. при постигната печалба след данъци в размер на 16,7 млн. лв. година по-рано.
„Албена" затвори хотелите си предсрочно още в началото на август, когато Германия сложи област Добрич в червения списък за COVID-19 и немските туристи анулираха резервациите. Това направи хотелите нерентабилни и курортът започна да ги затваря преждевременно.
Към края на миналата година активите на „Албена” възлизат на малко над 581 млн. лв., в т.ч. стойността на нетекущите активи е в размер на малко над 570,5 млн. лв., а на текущите активи е 10,6 млн. лв.
Общото събрание на акционерите прие решение през 2020 г. да не изплаща дивидент.
През 2021 г. дружеството планира инвестиции в размер на 1,5 млн. лв., в които е включено проектиране на къмпинг и паркинг за каравани.
Комплексът е разработил бизнес плана за настоящата година при вариант да работят 29 хотелски комплекса. Заради здравната ситуация дружеството отчита повишен интерес към самостоятелни места за настаняване, като ще се предлагат бунгала, намиращи се в къмпинг „Горска фея“.
От началото на годината акциите на „Албена“ поскъпват с 8,87%, а през последната една година поевтиняват с 10% при пазарна капитализация от 115,374 млн. лв.
Свързани компании:
преди 3 години Albena се гръмнаха в крака като увеличиха цените двойно спрямо 2019 , но за сметка на това пък намалиха работещите хотели 5-7 пъти!Нямаше начин да запазят места за над 3 дневни периоди. Изненадата е че само 4 пъти са паднали нощувките. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Ако продължава така ще им се наложи да се съобразят с българския пазар и платежоспособност. Затваряне на хотели, защото зависиш само от външни пазари е "поглед в миналото". М.г. поне чадърите бяха на цена от 3 лв с шезлонгите, което обезсмисли носенето на чадъри към плажа, но вместо да направят реклама и големи отстъпки те решиха да затворят. "Чудесно", но ако искате да нямате по 10 млн лв загуба следващите 2-3 сезона ще трябва да помислите и за българския турист - проста икономическа логика. отговор Сигнализирай за неуместен коментар