IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Годишната загуба на "Албена" надхвърли 10 млн. лв. след слабия летен сезон

За четвъртото тримесечие на 2020 г. приходите на курортното дружество намаляват с 66% до 32,8 млн. лв.

17:52 | 29.01.21 г. 3
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Неблагоприятното въздействие на коронавируса за туризма рефлектира върху летния сезон на курортния комплекс „Албена“ през 2020 г. и върху постъпленията от продажби на туристически и други услуги, които дружеството ежегодно предоставя.

Финансовият резултат на „Албена” АД към края на четвъртото тримесечие е загуба в размер на 10,8 млн. лв. при печалба от 16,7 млн. лв. през същия период на 2019 г., показва неконсолидираният отчет на дружеството през последните три месеца от миналата година.

За четвъртото тримесечие на 2020 г. приходите на „Албена” АД намаляват с 66% до 32,8 млн. лв. спрямо година по-рано.

Проходите от финансирания са в размер на 3,8 млн. лв. Общите приходи от дейността достигат 40,5 млн. лв., като се понижават с 64% за година.

Общо разходите за дейността на „Албена” АД към 31 декември са в размер на 51,3 млн. лв., понижавайки се с 46% на годишна база.

"Албена" официално отвори на 29 май 2020 г. с хотел "Калиакра Бийч", като на база на текущите резервации започна поетапно и финансово обосновано отваряне на хотелите. През сезона бяха отворени 19 хотела от общо 32, с обща леглова база на отворените хотели 8 440 от общо 13 716 броя", пишеше в междинния доклад за дейността на „Албена". 

"Продажбите се направляваха от графика на хотели и свободните места, така че да се създаде една равна заетост от средно 70%, с цел избягване на струпвания на хора. Ценовото равнище остана стабилно, не се предлагаха агресивно ниски цени. Вместо това се създадоха нови продукти на база на тенденциите и търсенето на пазара. Освен стандартния Ол Инклузив пакет, се предложиха варианти само за нощувка, нощувка със закуска, полупансион и пълен пансион. "Албена" предложи и помещения с кухненски бокс и посуда, които да удовлетворят желанието за по-изолирана почивка“, пишеше в доклада.

ОБОБЩЕН ОТЧЕТ ЗА ПЕРИОД:
От началото на годината
"Албена" затвори хотелите си предсрочно още в началото на август, когато Германия сложи област Добрич в червения списък за COVID-19 и немските туристи анулираха резервациите. Това направи хотелите нерентабилни и курортът започна да ги затваря преждевременно.

Към края на миналата година активите на „Албена” възлизат на 580,4 млн. лв., в т.ч. стойността на нетекущите активи е в размер на малко над 570 млн. лв., а на текущите активи е 10,3 млн. лв.

Сумата на собствения капитал и резервите е в размер на 475,7 млн. лв, нетекущите пасиви са в размер на 80,6 млн. лв., а текущите пасиви са в размер на 24,05 млн. лв.

Основните дъщерни дружества са „Приморско клуб“ ЕАД, „Бялата лагуна“ АД в общ. Каварна, „Интерскай“ АД в общ. Елин Пелин и други.

През четвъртото тримесечие е предоставен заем на "Приморско клуб" в размер на 795 хил. лв.

От началото на годината акциите на „Албена“ поскъпват с 6,45%, а през последната една година понижават цената си с 36,8% при пазарна капитализация от 112,811 млн. лв.

Свързани компании:

Албена АД(ALB)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:56 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 1 rate down comment 1
trilist
преди 3 години
Какво друго да се очаква от мениджмънт и собственици които са кадри на ДС на които им е подарен комплекса.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 1
kane
преди 3 години
След като са направили 33 милиона приход в2020 няма да фалират...имах такива притеснения преди, сега съм спокоен вече :0
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 2
markov
преди 3 години
Този пасаж направо изби рибата: "Ценовото равнище остана стабилно, не се предлагаха агресивно ниски цени. Вместо това се създадоха нови продукти на база на тенденциите и търсенето на пазара. Освен стандартния Ол Инклузив пакет, се предложиха варианти само за нощувка, нощувка със закуска, полупансион и пълен пансион. " Вместо да смъкнат малко цените и да избият разходите с по-голяма заетост .....открили че могат да продават само нощувки. Проблема им е че които е ходил там знае че цените по заведенията там извън ол-инклузива са солени заради големите наеми и няма да припари ........
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още