Благодарение на директивата MiFID II дистрибуторите на фондове са задължени да правят инвеститорски профил, което помага на самия инвеститор да се ориентира какъв е неговият тип. Това заяви Явор Ачев, мениджър за България на Амунди Асет Мениджмънт, в подкаст от поредицата MoneyBox, която се излъчва в партньорство с фондовете на Амунди.
По думите на Ачев сред най-важните фактори при профилирането на инвестирора е какъв потенциален минус е готов да премине, какво ще направи, когато пазарите “са надолу”.
“Ако даден инвеститор отговори, че той не е готов да поема колебания на пазарите, да минава през някакви дори временни минуси, то тогава той може би изобщо не е подходящ за инвестиране във взаимни фондове”, заяви той.
В рамките на разговора Ачев изтъкна важността на т.нар. документ с ключова информация за инвеститора, чрез който лесно могат да сравняват фондовете.
“Най-важната характеристика е рисковият профил на самия фонд”, подчерта експертът.
Той коментира и значението на тематичните фондове. Според Ачев по време на пандемията и в бъщеще ще има засилен интерес и голямо развитие в четири области на тематични фондове - всичко свързано със здравеопазването и добрия начин на живот; дигиталната икономика; опазване на околната среда; Индустрия 4.0.
Целия разговор чуйте в подкаста.
преди 3 години Взаимните фондове бяха добри за инвеститорите, когато нямаше ETF-и, ама сега ми се струва, че позагубиха своето значение за дребните инвеститори. отговор Сигнализирай за неуместен коментар