Производителят на пилешко месо Градус АД отчита спад на продажбите и печалбата на консолидирана база към края на второто тримесечие, показва отчетът на компанията за периода, публикуван чрез БФБ-София.
Дружеството успява да увеличи продажбите си на вътрешния пазар за сметка на намалението на продажбите в трети страни, както и да запази стабилни операциите си в Европа на фона на пандемията, която доведе до блокада на световната икономика с цел ограничаване разпространението на вируса.
Нетната консолидирана печалба на Градус се понижава до 13,704 млн. лева за периода април-юни спрямо 15,698 млн. лева за същия период година по-рано, посочват от компанията.
Приходите от продажба на готова продукция се свиват със само 1% на годишна база, докато тези от стоки – с 30 на сто, но спадът е продиктуван от по-активните сделки със слънчоглед през първата половина на 2019 г. Приходите от продажба на услуги на дружеството нарастват с 21,4%.
Продажбите на вътрешния пазар на Градус се увеличават с 32% на годишна база към края на юни до 55,269 млн. лева от 41,786 млн. лева. В Европа е отчетен ръст от 1%, докато продажбите в трети страни спадат с 57 на сто до 14,482 млн. лева от 33,887 млн. лева. Така общите продажби на дружеството през второто тримесечие се понижават с 9 на сто до 78,699 млн. лева от 86,475 млн. лева година по-рано.
Градус успява да свие и разходите на фона на спадналите приходи. Разходите за дейността намаляват с 9 процента до 74,88 млн. лева от 82,428 млн. лева година по-рано. Намаляват разходите за суровини и материали, както и за външни услуги, но се увеличават разходите за персонал и амортизации.
Компанията посочва в междинния доклад за дейността си, че заради ефектите от коронавируса и спада на цените на пилешкото месо на европейския пазар няма да изпълни прогнозите си за ръст на продажбите, направени преди пандемията. Новата й цел е запазване на обемите от 2019 г.
Свързани компании:
преди 4 години Външни белези и самата форма на пилетата на Градус издават когато са пълни с женски хормони (минимум 10 пъти над нормите) и с фосфати (ужас). Аз почти не купувам пилешко от магазини. Имам познат домашен производител на пилета и пуйки и зареждам от него. Не искам съвременните модерни ***, които за 26 дни след излюпването стават по 1.5-2кг. хранени и тъпчени с химия и хормони. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ъхъ , палитра от различни антибиотици и куп химия ... 12% от фуража с който ги хранят е химия , *** ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Градус са от по-малко ужасните пилета. Имат и серии "висок" клас със съответните търговски марки. В интерес на истината и те не са върха на сладоледа, но са бая по-добри от тези в Европа. Пилешко не ям от години, но държа акции на "Градус". Да ме пита човек защо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години щото като се наредите на гондолите , първо търсите промоцията , после гледате цената , и на някакво крайно място гледате какво ядете и евентуално мислите ... :))) ... ти и сега можеш да си купуваш качествено пилешко , телешко , конско или риба , ама колко са склонни хората да се ръсят двойно и тройно ... :))) ... в "доброто старо време" си ял същите шитове даже и по-големи щото фуражите и папото се ръсеха с ДДТ , сега имаш палитра от избори ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Пилешкото им е безвкусно като пластмаса пълно с женски хормони и фосфати.Защо не се пробват да отглеждат пилета по методи, при които си запазват автентичните вкус и хранителните качества както в доброто старо време. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Тоя Пильок излезе скапана инвестиция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар