Куриерската компания „Спиди“ АД отчита за първото тримесечие на годината ръст на пратките, приходите и печалбата, макар и последната да е притисната от разходите около извънредното положение заради пандемията от новия коронавирус.
Това показва неконсолидираният отчет на компанията за периода януари-март 2020 г., публикуван чрез БФБ-София.
Приходите от куриерски услуги на дружеството за периода нарастват с 16% на годишна база до 37,5 млн. лева. Най-голям принос за този резултат има онлайн търговията, поясняват от компанията в отчета.
Нараства и тежестта на индивидуалните клиенти за формирането на приходите.
Ръстът на приходите от международни доставки освен това е значително по-висок – 33%, в резултат на доброто представяне на услугата Speedy Balkans, при която има увеличение от 50%.
За първото тримесечие на годината са превозени почти 8 млн. пратки, което е с 25,4% повече спрямо същия период на миналата година.
Що се отнася до разходите на „Спиди“, нарастват тези за подизпълнители – с 14%, заради увеличението и на пратките. Заради ръста на клиентите, които заплащат с кредитни или дебитни карти, се увеличават и разходите на компанията за банкови такси.
Ограниченията за придвижване, въведени от извънредното положение, както и цените на горивата, са довели до икономии в разходите за гориво и поддържка на автомобилите.
Дружеството обаче се е наложило да купи предпазни средства, дезинфектанти, облекла и други консумативи за защита и превенция от зарази заради пандемията, което му е струвало над 500 хил. лева само за март. Това потиска ръста на нетната печалба, който е малко под 2%, до 3,73 млн. лева.
Спиди предупреждава в отчета си, че един от рисковете пред компанията, особено с оглед на пандемията, извънредното положение и икономическата блокада, е от увеличаване на размера на просрочените вземания заради влошаването на икономическата обстановка, тъй като 80% от приходите на компанията се генерират от клиенти по договор.
Свързани компании: