„Софарма имоти“ АДСИЦ
Компанията притежава двете кули на офис сградата Софарма Бизнес Тауърс в София.
„Прилагането на въведените в страната противоепидемични мерки наложи преустановяване на посещенията в Търговския център на комплекс „Софарма Бизнес Тауърс“ в гр. София, с изключение на банковите и застрахователните офиси, хранителните магазини, аптеката и доставчиците на платежни услуги, за които бе предвидено да работят при спазване на строги санитарно-хигиенни изисквания; реорганизация на работния процес на наемателите на офис площи; преустановяване провеждането на масови мероприятия (в т.ч. конференции, симпозиуми) в конферентните зали на комплекса“, казва се в отчета.
В тази връзка ръководството на „Софарма имоти“ АДСИЦ е предприело действия, целящи ограничаване и минимизиране на последиците от COVID-19 върху дейността на дружеството. Част от тези мерки включват:
„• осигуряване на непрекъснатост на оперативните процеси при стриктно спазване на здравословни и безопасни условия на труд, предоставяне на възможност за дистанционен режим на работа на персонала, строг пропускателен режим, забрана за струпване на хора, недопускане на лица с прояви на остри заразни заболявания;
• провеждане на комуникация и преглед на договорните отношения с наематели, чиято дейност е засегната от въведените във връзка с извънредното положение в страната противоепидемични ограничения; предвиждане на временни мерки като толеранс към забавяне на плащания и прилагане на негативни договорни последици, отлагане на срокове, въздържане от прекратяване на договори при невъзможност за осъществяване на дейност в наети обекти, адаптиране на срокове и условия с краткосрочен ефект, за да се предотврати или намали потенциален дългосрочен такъв от риска за загуба на наематели.“
„Ефектите върху дейността на „Софарма имоти“ АДСИЦ в резултат на настъпилите събития може да включват: намаление на приходите, извършване на извънредни разходи, отлагане на инвестиции, оценка на активи по справедлива стойност, оценка на необходими провизии и др. На този етап няма прекратени съществени договори с доставчици и клиенти на Дружеството, както и няма съществени забавени постъпления и плащания в резултат на въведеното извънредно положение в страната. През отчетния период не е установена необходимост от предприемане на действия за промяна на срокове и/или условия по привлеченото от дружеството външно финансиране. Към датата на доклада дължимите главници и лихви се погасяват от Дружеството съгласно договорените планове и падежи, просрочени суми няма“, казва се в междинния доклад.
Повече от ясно, в отчета за първото тримесечие няма ефект от пандемията. Нетната печалба се запазва на ниво от 1,76 млн. лв., а приходите са нагоре с 4% на годишна база до 2,83 млн. лв.
„Булленд Инвестмънтс“ АДСИЦ
Дружеството притежава редица имоти в София и няколко в с. Леденик (обл. Велико Търново) и гр. Бургас.
„С цел запазване на добрите търговски отношения с клиентите са сключени допълнителни споразумения към договорите за наем, с които се редуцират стойностите на наемните вноски за срока на извънредното положение. За оптимизиране на разходите временно са намалени и възнагражденията на персонала, в т.ч. на ключовия ръководен персонал“, пише в междинния доклад за дейността.
Резултатите за първото тримесечие на 2020 г. вече са влошени. Нетната печалба намалява до 31 хил. лв. за януари-март тази година спрямо 203 хил. лв. за същия период на миналата година.
„Браво Пропърти Фонд“ АДСИЦ
Фондът притежава офис сграда „Офис А“ зад The Mall в София. На 28 април 2020 г. дружеството обяви, че отлага публикуването на отчета си за срок не по-късно от 30 юни 2020 г. „Основна причина за забавянето е въведеният дистанционен режим на работа и ползване единствено на електронна форма на кореспонденция между обслужващото дружество и ръководството на компанията“, казва се в уведомлението.
Материалът има информационен характер и не представлява препоръка за покупко-продажба на ценни книжа. Авторът притежава акции в някои от посочените дружества.
Свързани компании: