Собственикът на веригата магазини от типа „направи си сам“ HomeMax – „Родна земя холдинг“, приключи успешно придобиването на 100% от капитала на „Хит Хипермаркет“ от „Хит Булгариен“ ГмбХ, Германия. Това става ясно от съобщение до Българска фондова борса, тъй като „Родна земя холдинг“ е публична компания.
Капиталът на „Хит Хипермаркет“ е разпределен в 221 000 дяла с номинална стойност 100 лева всеки.
Приключването беше осъществено след получаването на надлежно разрешение за концентрация от Комисия за защита на конкуренцията на република България. „Хит Хипермаркет“ ЕООД оперира на територията на град София два магазина за ежедневни потребителски (бързооборотни хранителни и нехранителни) стоки в кварталите Младост и Люлин.
„Родна земя холдинг“ АД извършва разнородна дейност в страната, която не включва търговия на дребно с бързооборотни стоки, каквато е основната дейност на придобиваната компания.
Договорът за продажбата на собственика на хипермаркетите - „ХИТ Булгариен ГмбХ“ с краен собственик германско дружество, е сключен в началото на юни т.г.
Първият хипермаркет Хит отвори врати през 2004 г. в кв. „Младост“ в София. По-късно магазин от веригата се появи и в „Люлин“. Световната криза, обаче, притисна търговските обекти, които не успяха да се възстановят на фона и на настъпателната експанзия на другите вериги за бързооборотни стоки.
Собственикът на Хит е поредният чуждестранен играч на пазара на бързооборотни стоки, напуснал България. В предходните години словенската верига Merkator затвори своите обекти Roda, REWE Group – собственикът на Билла, приключи с обектите под бранда Penny, фалира франчайз операторът на Carrefour. Затвориха и обектите на веригата „Пикадили“, които няколко пъти сменяха собственика си. Пикът в развитието на веригата беше по времето, когато собственик беше белгийската Delhaize.
За последните дванадесет месеца акциите на „Родна земя холдинг“ поскъпват със 17,65% до 2 лв. за брой. Дружеството не разпредели дивидент от печалбата си, реализирана през миналата година.