Консолидираните нетни приходи от продажби на „Монбат“ АД през февруари достигнаха 28,6 млн. лв., нараствайки с 64,30% спрямо същия месец на миналата година, съобщават от производителя на батерии и акумулатори.
Нетните приходи от продажби на дружествата от икономическата група на „Монбат“ за първите два месеца на годината възлизат на 57,5 млн. лв. Това е ръст от 30,7% в сравнение със същия период на миналата година.
Консолидираната печалба преди облагане с данъци само за февруари се повишава с впечатляващите 840,10% до 1,89 млн. лв.
Обобщените данни за първите два месеца на 2019 г. сочат, че дружествата от групата на „Монбат“ АД са реализирали печалба преди облагане с данъци в размер на 3,9 млн. лв. Спрямо същия период на миналата година скокът е със 190,5%.
През февруари 2019 г. EBITDA е в размер на 3,39 млн. лв., което представлява повишение от 89,80% в сравнение с постигнатото през месец февруари 2018 г. EBITDA за първите два месеца е в размер на 7,18 млн. лв., което представлява повишение от 60,70% спрямо година по-рано.
Значителното подобряване на финансовите резултати на "Монбат" представлява връщане по-скоро към нормалните обеми на работа на дружеството, след като през същия период на миналата година бе отчетено 12-процентно намаление в обемите на продажби на стартерни батерии. Други причини за по-слабите данни за февруари 2018 г. бяха промяната в счетоводната политика за изчисляване на себестойността на технологичния отпадък, лимитираните търговски обеми на девизия рециклиране и консолидационният ефект на инвестиционните разходи в двата нови проекта тогава за дружеството – Монбат Италия и EAS Batteries.
От началото на годината акциите на „Монбат“ поевтиняват с 10,76% до 6,90 лв. От 18 март дружеството вече не е част от водещия показател SOFIX.